سیاست ‌مان درمورد آمریکا تغییر نکرده است
سیاست ‌مان درمورد آمریکا تغییر نکرده است
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: وزیر خارجه هند فردا سفر کوتاهی به تهران خواهد داشت.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سعید خطیب‌زاده در نشست هفتگی با خبر نگاران ادامه داد: وزیر خارجه هند در این سفر با محمد جواد ظریف دیدار خواهد کرد.”سیاست ‌مان درمورد آمریکا تغییر نکرده است”

وی همچنین گفت : سفرهایی هم برای آقای ظریف در نظر گرفته شده  است که پس از نهایی شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در بخش دیگری از این نشست، تاکید کرد: ایران در حوزه امنیت ملی خود با هیچ کسی شوخی ندارد و این موضوع با شفافیت و از تمامی مجاری ممکن به اطلاع همسایه ما در خلیج همیشه  فارس « امارات » رسیده است .

وی همچنین در مورد سفر وزیر خارجه سوییس  به تهران نیز گفت : این  سفر مربوط به روابط ایران و آمریکا نیست. سیاست ما در مورد آمریکا مشخص است و تغییری نکرده است. برخی از گمانه زنی هایی که در این زمینه منتشر می‌شود، صحیح نیست.

خطیب زاده در سمت های مختلف از جمله به عنوان مدیر جلسه انگلیسی وزارت امور خارجه، مدیر مسئول انتشارات وزارت امور خارجه، سرپرست دفتر مطالعات، مشاور معاون آموزش و پژوهش وزارت خارجه، دیپلمات در کانادا و آلمان، و نهایتا به عنوان معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی مشغول فعالیت بوده است.

بخشی از سوابق مهم سخنگوی جدید در زمینه دیپلماسی عمومی و اندیشکده ای بوده و وی سخنرانی های مختلفی را در مجامع بین‌المللی داشته است.

خطیب زاده چندین کتاب نگاشته است و آخرین کتاب او «مدل آلمانی توسعه» است که توسط انتشارات وزارت خارجه چاپ شده است. کتاب دیگر او تحت عنوان «دیپلماسی اقتصادی ایران: ارزیابی همکاری اقتصادی و تجاری ایران با ژاپن، چین و کره جنوبی» به زبان انگلیسی در کشور ژاپن به چاپ رسیده است. او همچنین مؤلف کتاب سبز آمریکا، یکی از پرفروش ترین کتاب های انتشارات وزارت خارجه است.

سیدعباس موسوی سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه به تازگی به عنوان سفیر جدید ایران در آذربایجان  منصوب شده و به زودی راهی باکو خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا