معاون بورس تهران شفافیت را پیش شرط اصلی پذیرش شرکت ها در بورس تهران دانست و خاطرنشان کرد:تمام مدارک لازم را از شرکت ها مطالبه و وضعیت آنها را به صورت شفاف به اطلاع سهامداران می رسانیم. روح الله حسینی مقدم در حاشیه مراسم عرضه اولیه اولین شرکت دارنده مجوز خدمات پرداخت الکترونیک در بانک […]
معاون بورس تهران شفافیت را پیش شرط اصلی پذیرش شرکت ها در بورس تهران دانست و خاطرنشان کرد:تمام مدارک لازم را از شرکت ها مطالبه و وضعیت آنها را به صورت شفاف به اطلاع سهامداران می رسانیم.
روح الله حسینی مقدم در حاشیه مراسم عرضه اولیه اولین شرکت دارنده مجوز خدمات پرداخت الکترونیک در بانک مرکزی گفت: رویکرد بورس برای حفاظت از شرکت ها شفافیت کامل است که بر این اساس وظیفه بورس تهران و سازمان بورس به عنوان مقام ناظر این است که تمامی مواردی را که منتهی به شفافیت می شود را از شرکت ها مطالبه کرده و به صورت شفاف به اطلاع سهامداران برساند.
معاون امور ناشران بورس تهران افزود: بر این اساس وظیفه ما این است که در مورد ابهامات به وجود آمده در شرکت ها مطالعاتی را صورت داده و اطلاع رسانی لازم را به سهامداران انجام دهیم. حتی برای آنهایی که در فرایند پذیرش در بورس هستند نیز از واحد حقوقی بورس تمامی مباحث و جنبه های اخبار را دریافت کرده و اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تضامین لازم از تمامی شرکت ها جلب می شود تا ضرری متوجه سهامداران نشود. این در شرایطی است که ارزش بورس تهران بعد از عرضه ۱۰ درصدی سپ امروز ۱۷۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و البته بورس تهران از عرضه شرکت های جدید هم استقبال می کند.
وی افزود: با عرضه این سهام علاوه بر اینکه ارزش بورس ارتقاء می یابد تنوع شرکت ها در بازار سهام نیز بیشتر خواهد شد. اما همه شرکت ها در بورس باید شفاف بوده و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهند. به همین دلیل بورس تهران و سهامداران انتظار دارند که شرکت ها با حداکثر شفافیت در عملکرد مالی به فعالیت بپردازند.
همچنین ابراهیم حسینی نژاد مدیر عامل اولین شرکت دارنده مجوز خدمات پرداخت الکترونیک در بانک مرکزی نیز گفت: اولین بار خدمات اینترنتی برای خریدها در سال ۸۳ با همکاری شرکت رجا برای ارائه بلیت از طریق اینترنت شروع شد و پس از آن پرداخت قبض و سایر خدمات اینترنتی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پرداخت از طریق USSD در سال ۸۸ برای اولین بار از سوی ما انجام شد و ارکان زیادی از اپراتورها تا قانونگذار باید گرد هم جمع می شدند تا این خدمات قابلیت ارائه داشته باشند اما امروز بسیاری از خدمات اولیه در حوزه پرداخت موبایل و درگاه های موبایلی به راحتی ارائه می گردد.
وی با اشاره به شکل گیری شاپرک به عنوان یکی از بخش های مهم بانک مرکزی خاطرنشان کرد: از سال ۹۱ که شاپرک شکل گرفت در حوزه پرداخت آنلاین پیشرفت های خوبی حاصل شده است و اکنون ۸۰۰ هزار دستگاه کارتخوان با طرف قراردادی ۱۲ بانک نصب و مدیریت شده است که تا پایان سال این رقم به ۸۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
حسینی نژاد از تراکنش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی سال قبل در کشور خبر داد و گفت: امسال ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تراکنش بانکی داشتیم و البته دنبال ارائه ارزش های جدید به بازار پرداخت هستیم و شرکای گسترده ای را در این رابطه انتخاب کرده ایم.
وی معتقد است هیچ کسب و کاری در ایران وجود ندارد که رقابتی تر و شفاف تر از پرداخت باشد چرا که در کمتر از یک ماه اطلاعات بازار از سوی شاپرک گزارش می شود.
وی در ادامه در خصوص تحریم ها در حوزه بانک و تاثیر آن بر شبکه پرداخت گفت: الگویی که کارتها در ایران پذیرش می شود کاملاً داخلی است و تعداد تراکنش هایی که در ایران رخ می دهد نسبت به کشورهای منطقه بسیار بالا است. ضمن اینکه صنعت پرداخت نیز پیشرفت های خوبی داشته و بانک مرکزی نیز اقدامات شایسته ای را ظرف ۱۰ سال گذشته در این رابطه انجام داده است پس به لحاظ تحریم صنعت پرداخت ایمن است ولی انتظار داریم از فرصت های منطقه نیز بتوانیم استفاده کنیم.