در جلسه شورای اطلاعرسانی، ارتباطات و تبلیغات دانشگاه آزاد اسلامی، تشکیل سه کاگروه تخصصی مورد تصویب قرار گرفت. شورای اطلاعرسانی، ارتباطات و تبلیغات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از اساتید برجسته و صاحبنظر و مدیران دانشگاه در سازمان مرکزی برگزار شد. فرهاد رهبر در این نشست با قدردانی […]
در جلسه شورای اطلاعرسانی، ارتباطات و تبلیغات دانشگاه آزاد اسلامی، تشکیل سه کاگروه تخصصی مورد تصویب قرار گرفت.
شورای اطلاعرسانی، ارتباطات و تبلیغات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از اساتید برجسته و صاحبنظر و مدیران دانشگاه در سازمان مرکزی برگزار شد.
فرهاد رهبر در این نشست با قدردانی از حضور چهرههای شاخص حوزه اطلاعرسانی و ارتباطات کشور، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن سه رسانه از قبیل دو خبرگزاری و یک روزنامه، فضای خوبی در جهت اطلاعرسانی و آگاهسازی مردم جامعه در اختیار دارد.
وی با تأکید بر اینکه باید از امکانات رسانهای دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تربیت نیروی متخصص و متعهد در عرصه اطلاعرسانی و خبر استفاده شود، گفت: ما باید از این توانمندی به منظور توسعه نیروی انسانی که دغدغه اسلام، نظام و کشور را دارد و در راستای اهداف و فرمایشات مقام معظم رهبری گام برمیدارد، بهرهمند شویم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هیچگاه از رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی در جهت مقاصد سیاسی و جناحی استفاده نخواهیم کرد و اجازه این کار را به هیچ فرد و نهادی نخواهیم داد، گفت: همه امکانات اطلاعرسانی این دانشگاه در جهت ارتقاء سطح آگاهی و بینش افراد جامعه به کار خواهد گرفته شد.
در ادامه این جلسه اساتید و صاحب نظران به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای کارشناسی خود پرداخته که از آن جمله داشتن استراتژیهای ارتباطی و رسانهای در دانشگاه آزاد اسلامی، مخاطب شناسی و اتخاذ سیاستهای خبری مدون، یکپارچه و هوشمند بود.
تأثیرگذاری فرهنگی، تصویرسازی دانشگاه در افکار عمومی، شناخت و درک صحیح از حوزه اجتماعی دانشگاه، استفاده از ظرفیت خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان و فارغ التحصیلان، تدوین سیاستهای خبری، مخاطب شناسی، افکارسنجی و اعتمادسازی از مواردی بود که صاحب نظران به ارائه بحث و تبادل نظر درباره آن پرداختند.
همچنین در این نشست با اشاره به اهمیت فضای مجازی و نقش تأثیرگذار آن در جذب مخاطب بر استفاده از ظرفیتهای رسانههای دانشگاه و روابط عمومی واحدهای دانشگاهی در جهت ارتباط مناسب و صحیح با دانشجویان و مخاطبان به منظور ارائه تصویر واقعی از دانشگاه تاکید شد.
پایبندی و رعایت اخلاق حرفهای و کاری، ارتقاء سواد رسانه ای، اعتماد سازی، تمرکز بر روی تولید محتوا، انعکاس تولیدات علمی و پایان نامههایی که دارای ارزش خبری ویژه ای هستند از دیگر موارد مطرح شده توسط صاحب نظران در این نشست بود.
در بخش دیگری از این نشست بر توجه به بعد بینالمللی دانشگاه، فعالیتها، سیاستها و راهبردهای اصلی و کلان دانشگاه آزاد اسلامی تأکید شد.
در پایان این جلسه ضمن جمعبندی مباحث مطروحه، مصوب شد سه کارگروه تحت عناوین کارگروه تعیین استراتژیها و سیاستگذاریهای کلان،کارگروه ساماندهی رسانههای موجود دانشگاه به صورت تخصصی و آکادمیک و کارگروه استفاده از ظرفیتهای بالقوه سایر رسانههای دانشگاه اعم از نشریات، مجلات و وب سایتها تشکیل شود.