۳ ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا؟
۳ ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا؟
به نظر می رسد در فصل بعدی لیگ قهرمانان اروپا ۳ ایرانی با تیم های خود به رقابت بپردازند.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد  لیگ قهرمانان اروپا مهمترین رقابت باشگاهی فوتبال اروپا است و هر از گاهی بازیکنان ایرانی نیز در این لیگ معتبر بازی و گلزنی کرده اند که آخرین آن سردار آزمون مهاجم تیم فوتبال ایران بوده است.”۳ ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا؟”

اکنون به نظر می رسد برای فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا می توان انتظار ۳ ایرانی در این لیگ معتبر داشت.

سردار آزمون مهاجم تیم فوتبال ایران به واسطه قهرمانی در لیگ برتر روسیه جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آورده است. این بازیکن در فصل قبل لیگ قهرمانان نیز با گلزنی توانست درخشش خوبی داشته باشد.

این مهاجم جوان، تعداد گل‌های خود در لیگ قهرمانان اروپا را به عدد چهار رساند و بهترین گلزن ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت.

پیش از این «علی دایی» سال‌ها قبل با پیراهن هرتابرلین آلمان در لیگ قهرمانان اروپا، سه گل به‌ثمر رسانده بود.

علیرضا جهانبخش نیز بعد از تجربه ناموفق در برایتون در آستانه بازگشت به لیگ هلند و این بار تیم مطرح آژاکس است.  این تیم هلندی نیز جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است و جهانبخش می تواند برای اولین بار حضور در این رقابت ها را تجربه کند.

از پرتغال نیز خبر می رسد پورتو گوی رقابت از سایر تیم ها برای به خدمت گرفتن مهدی طارمی مهاجم تیم فوتبال ایران را ربوده است و بازیکن ایرانی در تابستان راهی پورتو خواهد شد.

پورتو نیز به خاطر قهرمانی در لیگ برتر پرتغال، به صورت مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد.

رقابت این ۳ ایرانی در فصل بعد لیگ قهرمانان می تواند این رویداد را برای ایرانی ها رویدادی هیجان انگیز تر کند.

به نقل از بی ساکر، چهار بازی می‌تواند فصلی برای فراموشی را به یک سال فوق‌العاده برای بارسلونا تبدیل کند. تنها یک پوکر در بازی‌ها فاصله بین آبی اناری و فتح لیگ قهرمانان اروپا است. این جام می‌تواند ناجی تیمی شود که در رقابت‌های لیگ نتوانست به وظایفش عمل کند.

نخستین گام برابر ناپولی خواهد بود که این دیدار از مرحله برگشت یک هشتم نهایی در نوکمپ برگزار می‌شود. تیم کاتالانی در ورزشگاه ناپولی تساوی ارزشمند یک بر یک را به دست آورد. به همین خاطر بدون فشار بازی را آغاز خواهد کرد چون با نتیجه بدون گل هم می‌تواند به یک چهارم نهایی صعود کند. بارسا از مهره‌ای در ترکیبش بهره می‌برد که در ورزشگاه خانگی و در این مرحله از لیگ قهرمانان پادشاهی کرده است، او کسی نیست جز لیونل مسی.

ستاره آرژانتینی یک تضمین برای آبی اناری‌ها در یک هشتم نهایی است. با حضور این بازیکن بارسا ۱۲ پیروزی پیاپی در بازی‌های خانگی یک هشتم به دست آورده است. آخرین شکست این تیم به فصل ۰۷-۲۰۰۶ بر می‌گردد که ۲ بر یک مغلوب لیورپول شد. پس از آن‌ها همه حریفان تیم کاتالانی با شکست روبه‌رو شدند. سلتیک (یک بر صفر)، لیون (دو بار، ۵ بر ۲ و ۵ بر یک)، اشتوتگارت (۴ بر صفر)، آرسنال (دو بار با نتیجه مشابه ۳ بر یک)، بایر لوکوزن (۷ بر یک)، میلان (۴ بر صفر)، منچسترسیتی (دو بار، ۲ بر یک و یک بر صفر)، پاری سن ژرمن (۶ بر یک) و چلسی (۳ بر صفر).

  • منبع خبر : ایسنا