آمار جالب از ازدواج‌های سایت همسریابی همدم!
آمار جالب از ازدواج‌های سایت همسریابی همدم!
مدیر سکوی همسان‌گزینی «همدم» گفت: تاکنون ۵۰ درصد از ازدواج‌های همدم از میان متولدین دهه ۶۰ بوده و ۳۹ درصد از ازدواج‌ها را متولدین دهه ۷۰ تشکیل می‌دهند. دهه هشتادی‌ها ۲ درصد و مابقی متولدین دهه ۵۰ و قبل از آن بوده‌اند. همچنین ۸۰ درصد متقاضیان همدم دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

مدیر سکوی همسان‌گزینی «همدم» گفت: تاکنون ۵۰ درصد از ازدواج‌های همدم از میان متولدین دهه ۶۰ بوده و ۳۹ درصد از ازدواج‌ها را متولدین دهه ۷۰ تشکیل می‌دهند. دهه هشتادی‌ها ۲ درصد و مابقی متولدین دهه ۵۰ و قبل از آن بوده‌اند. همچنین ۸۰ درصد متقاضیان همدم دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

به گزارش صبح اقتصاد در سنت ایرانیان ازدواج به صورت سنتی و با ورود خانواده‌ها و معرفی دختر و پسر رقم می‌خورد، اما با مرور زمان این موضوع دچار تغییراتی شده است و گاهی زوجین ترجیح می‌دهند همسر آینده خودشان را از طریق شناخت پیش از از ازدواج انتخاب کنند.

در میان مراکزی که با عنوان همسریابی به صورت رسمی آغاز به کار کردند، سازمان تبلیغات اسلامی نیز از سال ۹۴ به این موضوع ورود پیدا کرد و سامانه‌ای برای «همسریابی» را ایجاد کرد که طی دوره‌های آزمایشی، از سال ۱۴۰۰ با عنوان «همدم» به روز شد و در مرکز توجه قرار گرفت. راه‌اندازی این سامانه حواشی بسیار زیادی را به دنبال داشت و به موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد.

حال پس از ۲ سال فعالیت، زهره حسینی –مدیر سکوی همسان‌گزینی همدم- در گفت‌وگو با ایسنا، آمار و ارقام جالبی را از این سامانه ارائه داده است.

حسینی در مورد اینکه فعالیت این سکوی اینترنتی تا به امروز موفق بوده است یا خیر به ذکر توضیحاتی از زمان فعالیت این سکو پرداخت و گفت: سکوی همسان‌گزینی «همدم» در ابتدا به صورت یک سامانه تحت وب با عنوان سامانه «همسان‌گزینی تبیان» در سال ۹۴ با مجوز وزارت ورزش و جوانان آغاز به کار کرد. برای فعالیت این سامانه ما نیازمند یکسری افراد بودیم که در قالب معرف ازدواج بتوانند فعالیت کنند. از این رو به سراغ افرادی که در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و موسسات خیریه به صورت سنتی در امر معرفی ازدواج فعالیت می‌کردند رفتیم و پس از شناسایی آنها که در حدود ۱۵۰نفر بوند کار آموزش این افراد را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: پس از اینکه آموزش معرفان ازدواج ما به پایان رسید کار سامانه به صورت آزمایشی در استان تهران آغاز شد که در طی ۶ سال فعالیت نزدیک به ۸۷ هزار نفر برای امر ازدواج به سامانه مراجعه کردند که از این میان تعداد بانوان بیشتر از آقایان بود. بر اساس فرآیندهای تعریف شده در سامانه افراد متقاضی به سایت مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات شخصی، ارسال مدارک و آزمون های روانشناختی برای مصاحبه دعوت می شدند و اطلاعات ایشان صحت‌سنجی می‌شد.

مدیر سکوی همسان‌گزینی همدم بیان کرد: پس از طی شدن این مراحل و باتوجه به بانک اطلاعاتی که معرفان ازدواج برای متقاضیان همسان‌یابی کرده و افراد را به یکدیگر معرفی می‌کردند. این سامانه تا سال ۱۴۰۰ فعال بود و در حدود ۳۷۰۰ ازدواج را به ثبت رساند و چون ازدواج‌های این سامانه تا چهارسال پس از عقد پایش دوره‌ای می شدند، خوشبختانه طلاقی در این مورد ثبت نشد.

آمار و ارقام جالب از «همدم»

حسینی در ادامه یادآور شد: پس از سال ۱۴۰۰ سامانه «همسان گزینی» به پلتفرم «همدم» منتقل شد، زیرا مخاطبان تقاضا داشتند خودشان فرد موردنظرشان را پیدا کنند تا بتوانند با سرعت بیشتری فرد مورد نظرشان را انتخاب کنند. برهمین مبنا وقتی متقاضی وارد همدم می‌شود ابتدا فرم‌های مشخصات خود را تکمیل می‌کند و سپس آزمون‌های روانشناختی را پاسخ می‌دهد تا خصوصیات خلقی و شخصیتی وی مشخص گردد. مدارک مورد نیاز را هم به پروفایل خود اضافه می‌کند و پس از آن پروفایلش صحت‌سنجی و تایید می شود.

وی افزود: پس از این مرحله همدم ۵ پیشنهاد رایگان را به متقاضی ارائه می‌کند که وی می‌تواند به هرکدام که مایل بود درخواست آشنایی ‌دهد، پس از پیشنهاد در این لحظه و تایید فرد مقابل، درخواست توسط معرف بررسی و سپس وارد فرآیند معرفی می‌شود.

آمار جالب از ازدواج‌های سایت همسریابی همدم!

مدیر سکوی همسان‌گزینی همدم خاطرنشان کرد: چنانچه پنج گزینه پیشنهادی مورد پسند واقع نبود فرد متقاضی می‌تواند با پرداخت هزینه اقدام به جستجو در بانک اطلاعاتی همدم کند که در حال حاضر به ازای جستجوی یک نفر و معرفی مبلغ ۸۴۰۰ تومان پرداخت می‌کند.  

حسینی در ادامه در مورد روند انتخاب «همدم» توسط خود متقاضی توضیح داد: چنانچه درخواست آشنایی برای فردی ارسال شود، طرف مقابل می‌تواند پروفایل درخواست‌کننده را بررسی کند و اگر شرایط را پذیرفت این معرفی به صفحه یک معرف ازدواج منتقل می‌شود، پس از آن معرفی افراد توسط معرف انجام می‌شود و معرف مانند یک پشتیبان در کنار طرفین قرار می‌گیرد و اطلاعات تماس را با اطلاع خانواده‌ها رد و بدل می‌کند. معرف وظیفه دارد هر معرفی را تا زمان رسیدن به نتیجه پیگیری کرده و نتایج را در سامانه ثبت کند.

وی ابراز کرد: تا به امروز سکوی همسان‌گزینی همدم از میان هزاران کاربری که اپلیکیشن را نصب کرده‌اند پروفایل ۴۵ هزار کاربر را تایید کرده است و بیش از ۱۲۲۰ نفر در سامانه ازدواج کرده‌اند، البته ما در سامانه همدم سه بخش آموزش، مشاوره و سپس همسان‌گزینی را داریم. در بخش آموزش هم برای مجردها و هم کسانی که ازدواج کردند کلاس‌های آموزشی داریم، در بخش مشاوره در حوزه قبل از ازدواج و هم پس از ازدواج مشاوره‌هایی را ارائه می‌کنیم. در بخش همسریابی نیز براساس جستجو و درخواست متقاضیان معرفی ازدواج انجام می‌شود.  

مدیر سکوی همسان‌گزینی همدم در پایان گفت: تاکنون ۵۰ درصد از ازدواج‌های همدم از میان متولدین دهه شصت بوده و ۳۹ درصد از ازدواج‌ها را متولدین دهه هفتاد تشکیل می‌دهند. دهه هشتادی‌ها ۲ درصد و مابقی متولدین دهه ۵۰ و قبل از آن بوده‌اند. همچنین هشتاد درصد متقاضیان همدم دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و این سامانه از سوی افراد تحصیل کرده مورد استقبال قرار گرفته است.

  • منبع خبر : ایسنا