آمار جدید مبتلایان به کرونا در ایران – دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
آمار جدید مبتلایان به کرونا در ایران – دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ....

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد  براساس اعلام  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۴۸۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۶۵۸ هزار و ۲۸۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۷۶۹ دُز رسید.”آمار جدید مبتلایان به کرونا در ایران ”

برپایه این اطلاعیه از دیروز تا امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۹۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۴۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۷۰ نفر رسید.

همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۱ هزار و ۱۸۳ نفر رسید و خوشبختانه  تا کنون دو میلیون ۵۶۵ هزار و ۹۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سه هزار و ۶۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۲۰ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۸۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در پایان اطلاعیه اعلام شده است: در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.”آمار جدید مبتلایان به کرونا در ایران – دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۰”

 اوایل بهمن ماه سال گذشته بود که علی‌اصغر عنابستانی هنگام تردد در شهر قصد ورود غیرمجاز به خط ویژه را داشت، او در محدوده دروازه دولت و در حالی که اصرار به ورود غیرمجاز و تخلف داشت با سربازی به نام عابد اکبری مواجه شده و این سرباز از ورود غیرمجاز او به خط ویژه جلوگیری کرد و در نهایت نتیجه این مقاومت به قیمت نواخته شدن سیلی به گوش یک سرباز وظیفه تمام شد و نماینده مردم از مسیر مردم به راه خود ادامه داد.

مدتی بعد از این درگیری، خبر آن به سرعت در فضای خبری منتشر شد و گرچه موضوع در ابتدا با تکذیب آقای نماینده روبه رو شد، اما مستندات ارائه شده از سوی پلیس و شواهد و قرائن به حدی بود که نماینده را ناچار به پس گرفتن حرف خود و پذیرش درگیری‌اش با سرباز وظیفه کند. در ادامه این موضوع بحث شکایت از عنابستانی نیز مطرح شد و حتی در مقابل عنابستانی نیز اعلام کرد از سربازی که مورد ضرب و شتم قرار داده و پلیس راهور شکایت هم کرده است. شکایتی که البته چندان جدی گرفته نشد.

اقدام عنابستانی واکنش‌های زیادی را درپی داشت و حتی تا عالی‌ترین سطوح ستادکل نیروهای مسلح نیز  رفته و سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح را به واکنش واداشت و او در سخنانی ضمن ابراز تاسف فراوان برای عنابستانی،  گفت که سیلی به به سرباز یعنی سیلی به نظم و امنیت اجتماعی و برای چنین فردی متاسفم.

سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا نیز اخیرا در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا می گوید: پرونده دنبال می‌شود و کیفرخواست هم به دادگاه رفته است. ما پیگیر این موضوع هستیم.

در تازه‌ترین اظهارات در مورد رسیدگی به درگیری عنابستانی با سرباز راهور، سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده را تشریح کرد. او در گفت‌وگو با ایسنا در این باره ادامه می دهد: پرونده آقای عنابستانی از همان ابتدا از سوی پلیس تهران دنبال شد و همچنان نیز ما پیگیر آن هستیم چرا که به سرباز راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در حین انجام وظیفه تعرض شده است.

  • منبع خبر : ایران جیب