آمار جدید مبتلایان به کرونا در ایران – ۱۲ اردیبهشت ۹۹
آمار جدید مبتلایان به کرونا در ایران – ۱۲ اردیبهشت ۹۹
شناسایی ٢۶٨۵ بیمار جدید کووید ١٩ در شبانه روز گذشته/ فوت ٢٠٨ بیمار

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد “آمار جدید مبتلایان به کرونا در ایران”دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت:
از دیروز تا امروز ١٢ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶٨۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴٢٣ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٣٠٩ هزار و ۴٣٧ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ٢٠٨ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ١٧ هزار و ١٩٠ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ٢۶٨ هزار و ١٠٢ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۴٠٨٩ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

“آمار جدید مبتلایان به کرونا در ایران”

تاکنون دو میلیون و ۵٠٨ هزار و ۴١٨ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

استانهای مازندران، لرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین استان قم در وضعیت هشدار قرار دارند.

دکتر علیرضا زالی درباره وضعیت کرونا در تهران، گفت: در بیماری‌های مزمن فرسایشی که نوپدید هستند، صحبت از شکست دادن بیماری، بیشتر یک واکنش هیجانی زودرس است. بنابراین من به این پارادایم اعتقادی ندارم و شکست کرونا به عنوان یک بیماری مزمن، نوپدید و فرسایشی بیشتر یک شعار هیجانی است. شاید بهتر باشد بگوییم که ما کرونا را ریشه‌کن می‌کنیم، برای ریشه‌کن کردن این ویروس هم طبیعتا باید روش‌های مدیریتی تاثیرگذار اعمال شود.

وی افزود: مطلقا نباید فریفته شویم و نباید در مقابل این بیماری، غرور ما را بگیرد. باید بدانیم که با یک بیماری مواجهیم که شواهد جهانی درباره آن اندک است و کم بودن اطلاعات علمی درباره این بیماری باعث می‌شود که ما سلاح کمتری در برابر آن داشته باشیم. زیرا شناخت‌مان از این بیماری کمتر است. بنابراین در چند ماه اخیر کمتر در ادبیات علمی جهان بحث شکست دادن بیماری کووید-۱۹ را دیده‌ام. مانیفست اکثر کشورها این بوده است که باید به نوعی به سمت شکستن زنجیره انتقال این بیماری حرکت کنیم.”آمار جدید مبتلایان به کرونا در ایران”

زالی ادامه داد: این بیماری قطعا امواج چندین‌باره خواهد داشت. باید توجه کرد که در این زمینه کشورها به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ کشورهایی که از روز اول با مدیریت منطقی و چابک در برابر این بیماری تدابیر جدی اتخاذ کردند و البته مولفه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی آن‌ها با کشور ما در انطباق نیست. مانند کشور تایوان، سنگاپور، کره جنوبی و بعضا در آلمان. برخی کشورها در دور اول کرونا را مدیریت کردند و البته آسیب‌هایی هم دیدند و حالا موج دوم بیماری به سراغ‌شان آمده است؛ مانند ایران. تقریبا اکثر کشورهای دنیا در همین مدل هستند. بررسی جهانی نشان می‌دهد که اروپایی‌ها به یک کفه رو به پایین و رو به افول رسیده‌اند. مجددا در بخش‌هایی از فرانسه و مناطقی از اسپانیا و انگلیس، خوشه‌های جدید بیماری در حال شکل‌گیری است، اما نه به شکلی که در موج اول بود. در عین حال در آمریکای جنوبی، بخش‌هایی از آمریکای شمالی و کشورهای آفریقا، به ویژه آفریقای جنوبی و آسیا کشورهایی هستند که برخلاف مدل اروپایی در حال افزایش موارد جدید ابتلا هستند. در کشوری مانند ترکیه با توجه به این‌که دیرتر از ما موج اول را تجربه کردند، طبیعتا امواج بعدی با تاخیر قابل توجهی انجام خواهد شد.

 

  • منبع خبر : ایران جیب