انقلاب اسلامی اقشار و گروه‌های مختلف را به هم متصل و انسجام ایجاد کرد
انقلاب اسلامی اقشار و گروه‌های مختلف را به هم متصل و انسجام ایجاد کرد

رئیس‌جمهور گفت: انقلاب اسلامی اقشار و گروه‌های مختلف را به هم متصل و انسجام ایجاد کرد. حجت‌الاسلام حسن روحانی در سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال گفت: بخش بزرگی از جامعه ما، جامعه مذهبی و متدینین هستند که اهل مسجد و عبادت هستند، این جامعه به دلایلی از هنر فاصله گرفتند؛ از هنر تجسمی […]

رئیس‌جمهور گفت: انقلاب اسلامی اقشار و گروه‌های مختلف را به هم متصل و انسجام ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال گفت: بخش بزرگی از جامعه ما، جامعه مذهبی و متدینین هستند که اهل مسجد و عبادت هستند، این جامعه به دلایلی از هنر فاصله گرفتند؛ از هنر تجسمی گرفته تا نقاشی، تئاتر، موسیقی و سینما. حتی یک دوره‌ای از دبیرستان و دانشگاه فاصله گرفتند، زیرا محیط‌ها را محیط‌های مناسبی برای بچه‌های خود نمی‌دیدند.

وی ادامه داد: یک دورانی ورود به دانشگاه به معنای بی‌دینی بود و اگر کسی از حوزه به دانشگاه می‌رفت، یک‌جور دیگر نگاهش می‌کردند. یک زمانی با علوم جدید اُنس داشتن، سخت بود. اگر جوان طلبه‌ای می‌خواست درس‌های کلاسیک بخواند، حوزه اخراجش می‌کرد. باید مخفیانه، پشت پرده و کتاب‌ها را زیر تشک می‌خواند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی اقشار و گروه‌های مختلف را به هم متصل و انسجام ایجاد کرد، افزود: در تمام حوزه علمیه قم شاید چند عدد رادیو آن هم به صورت مخفیانه نگهداری می‌شد، ما آن موقع زمان پخش اخبار به حجره یکی از طلبه‌ها می‌رفتیم و مخفیانه و با صدای کم، به رادیو گوش می‌کردیم؛ رادیو داشتن مساوی بود با عدم تدین بود اما انقلاب اسلامی فضای جدیدی را به روی ما باز کرد.