افزایش خانه‌های محیط زیست پایتخت به بیش از ۲۰۰ مرکز در سال جاری
افزایش خانه‌های محیط زیست پایتخت به بیش از ۲۰۰ مرکز در سال جاری
سرپرست اداره کل محیط زیست شهرداری تهران گفت: تا پایان سال جاری هفت پویش محیط زیستی در پایتخت برگزار و تعداد خانه محیط زیست به ۲۱۰ خانه خواهد رسید.

سرپرست اداره کل محیط زیست شهرداری تهران گفت: تا پایان سال جاری هفت پویش محیط زیستی در پایتخت برگزار و تعداد خانه محیط زیست به ۲۱۰ خانه خواهد رسید.

اصغر عطایی در گفت و گو با ایسنا درباره اهداف اداره کل محیط زیست شهرداری تهران اظهارکرد: کاهش اثرات منفی فعالیت‌های شهرداری بر محیط زیست، استفاده پایدار از منابع طبیعی تجدید ناپذیر، کاهش برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی، افزایش انسجام و هم‌افزایی فعالیت‌های محیط زیستی، حفاظت از محیط زیست شهری با شناسایی، کنترل و کاهش آلاینده‌ها و ایجاد حساسیت و افزایش آگاهی شهروندان در حوزه محیط زیست اهداف این اداره کل در سال جاری است.

سرپرست اداره کل محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف خود ۱۷ راهبرد را طراحی کرده‌ایم، ارزیابی اثرات محیط زیستی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی شهرداری تهران، شناسایی و پایش منابع آلاینده محیط زیست شهر تهران اعم از هوا، صدا، آب و خاک، حفاظت از تنوع زیستی و میراث طبیعی شهر تهران، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در شهرداری تهران و توانمندسازی، فرهنگسازی و جلب مشارکت‌های شهروندی در حوزه محیط زیست شهری را از جمله این راهبردها برشمرد.

عطایی راهبری و نظارت بر اقدامات کنترلی ۵۲۸ منبع آلاینده، نظارت بر حسن اجرای قانون هوای پاک در حوزه خدمات شهری و محیط زیست و نظارت بر حسن اجرای ملاحظات محیط زیستی در حوزه مدیریت پسماند را از جمله فعالیت‌های مستمر اداره کل محیط زیست شهرداری تهران در سال جاری ذکر کرد.

سرپرست اداره کل محیط زیست شهرداری تهران ضمن تاکید بر نظارت بر شش مرکز نگهداری حیات وحش و دو سایت پرنده‌نگری تهران، طراحی، ساخت و نصب یک تابلوی معرفی تنوع زیستی در پارک شهر را از اقدامات پیش رو در زمینه حفاظت از تنوع زیستی و میراث طبیعی پایتخت برشمرد.

وی اضافه کرد: همکاری برای اجرای نظامنامه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران، به روزآوری دستورالعمل رعایت ملاحظات محیط زیستی در مدیریت عملیات زمستانی شهر و بررسی وضعیت کلی کلانشهر تهران بر اساس شاخص‌های توسعه پایدار شهری، راهبری و نظارت بر احداث ۴۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در مناطق و نظارت بر انجام مطالعات سند جامع انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله اقداماتی است که از تیرماه سال جاری آغاز می‌شود.

سرپرست اداره کل محیط زیست شهرداری تهران اضافه کرد: تا پایان سال جاری تعداد خانه محیط زیست به ۲۱۰ خانه خواهد رسید و هفت پویش محیط زیستی برگزار می‌شود علاوه بر آن پیگیری مصوبات جلسات کمیته پلاستیک را در دستور کار داریم.

عطایی در پایان نظارت بر تدوین برنامه عملیاتی شناسایی و کنترل اصناف آلاینده شهر تهران را از دیگر برنامه‌های اداره کل محیط زیست شهرداری تهران در سال جاری برشمرد.