انتخابات ۲۰۲۰ عرصه ای برای قدرت نمایی زنان آمریکایی
انتخابات ۲۰۲۰ عرصه ای برای قدرت نمایی زنان آمریکایی

اقدام سناتور«هریس» در اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، تعداد قطعی زنان حاضر در این رقابت ها را افزایش داده است لذا در انتخابات پیش رو شاهد قدرت نمایی زنان خواهیم بود. به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  گویا زنان حاضر در حزب دموکرات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بسیار جدی […]

اقدام سناتور«هریس» در اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، تعداد قطعی زنان حاضر در این رقابت ها را افزایش داده است لذا در انتخابات پیش رو شاهد قدرت نمایی زنان خواهیم بود.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  گویا زنان حاضر در حزب دموکرات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بسیار جدی تر از مردان هم حزبی خود می دانند زیرا تاکنون سه تن از آنها نامزدی خود را به طور رسمی اعلام کرده و احتمال نامزد شدن دو زن دیگر از حزب دموکرات برای این انتخابات بسیار جدی است.

پس از آنکه «تولسی گابارد» نماینده زن و دموکرات از ایالت هاوایی در کنگره آمریکا و «الیزابت وارن»، نماینده ایالت ماساچوست در مجلس نمایندگان به طور رسمی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کردند نوبت به سناتور «کامالا هریس» رسید تا با شرکت در یک جمع ۲۰ هزار نفری نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۰ اعلام کند.

سناتور کامالا هریس اهل کالیفرنیا بوده و از چهره های تقریبا نوظهور حزب دموکرات محسوب می شود.

رقیبان سرشناس تر

اما در حالی که این سه زن به طور رسمی نامزدی خود را برای رقابت های ۲۰۲۰ اعلام کرده اند صحبت هایی در مورد احتمال نامزد شدن «میشله اوباما» و «آنجلیا جولی» در این رقابت ها شنیده می شود.

آنجلینا جولی هنرپیشه ۴۳ ساله سرشناس هالیوود در اظهاراتی احتمال حضور در سیاست را رد نکرده و گفته بود: هدف من کمک به مردم است. احتمال نامزد شدنم در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. هر جا احساس کنم به من نیاز است حضور دارم.

اوکه فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور پناهندگان است، گفته بود که برای ایجاد تغییر شاید وارد دنیای سیاست شود.

هر چند میشله اوباما، بانوی اول سابق آمریکا، در گذشته اعلام کرده که تمایلی برای حضور در عرصه سیاست ندارد اما نتایج یک نظر سنجی جدید که در «واشنگتن اگزماینر» منتشر شده نشان می دهد که میشله در صورت ورود به این عرصه رقابتی بسیار نزدیک با بایدن و ساندرز خواهد داشت و البته حمایت مردمی از وی بیشتر خواهد بود.

میشله به تازگی کتاب خاطرات خود را منتشر کرده و برخی معتقدند که این کار برای آماده سازی مقدمات جهت نامزد شدن در انتخابات ۲۰۲۰ است. بی بی سی در این رابطه می نویسد: در برنامه معرفی و تبلیغ کتاب زندگینامه میشله اوباما در واشنگتن که اخیرا منتشر شده، باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا با دسته گلی صورتی روی صحنه آمد تا همسرش را غافلگیر کند. یک تور فشرده برای معرفی کتاب، گفتگوهای داغ درباره سیاست و زندگی مردم آمریکا و البته هر بار حرف به دونالد ترامپ هم می‌کشد.

این می‌تواند حضور یک چهره سرشناس برای کمک به فروش بیشتر یک کتاب یا بخشی از شروع نمایش بزرگ انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا باشد.

بازگشت رقیب ۲۰۱۶

بدون شک بحث حضور «هیلاری کلینتون» در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۰ بر جذابیت های این انتخابات می افزاید. هیلاری که رقابت های ۲۰۱۶ را با رای «الکترال» به دونالد ترامپ باخت هنوز کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میلادی را رد نکرده است.

در همین رابطه جف زلنی خبرنگار سی ان ان در کاخ سفید گفت: هیلاری کلینتون به تازگی به مردم گفته که احتمال نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میلادی هنوز پابرجا است.

پیش از این نیز، مشاور کلینتون ها (بیل و هیلاری) اعلام کرد که هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شرکت خواهد کرد.

«مارک پِن» (Mark Penn) مشاور کلینتون ها در اظهاراتی تائید کرد که وزیر خارجه اسبق آمریکا قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری آتی در این کشور از سوی حزب دموکرات نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود./مهرنیوز