بدرقه ترامپ هم دیدنی خواهد بود
بدرقه ترامپ هم دیدنی خواهد بود

فضای تحقیق در خصوص آلودگی های زمان انتخابات ۲۰۱۶ امریکا که منجر به انتخاب دونالد ترامپ گردید هر روز نکات جالبتری را که به اعترافات اطرافیان ترامپ مربوط میشود، بدست آورده برخی را به تناسب نیاز افشا میکند. بازپرس تحقیق این پرونده شخصی است به نام رابرت مولر که در حال حاضر ۷۵ ساله است. […]

فضای تحقیق در خصوص آلودگی های زمان انتخابات ۲۰۱۶ امریکا که منجر به انتخاب دونالد ترامپ گردید هر روز نکات جالبتری را که به اعترافات اطرافیان ترامپ مربوط میشود، بدست آورده برخی را به تناسب نیاز افشا میکند.

بازپرس تحقیق این پرونده شخصی است به نام رابرت مولر که در حال حاضر ۷۵ ساله است. او در ۷ آگوست ۱۹۴۴ در پرینستون بدنا آمد. او فرزند نخست «آلیس سی.تروسدیل» (۲۰۰۷  –  ۱۹۲۰) مادر و «رابرت سوآن مولر» جونیور» (۲۰۰۷  –  ۱۹۱۶) پدر است.

او چهار خواهر کوچک تر از خود دارد و خود یک پسر تنها در خانواده و پدر او مدیر اجرایی کمپانی آمریکایی «دوپونت» بود و در طول جنگ جهانی دوم در نیروی دریایی این کشور خدمت می کرد.

مولر در سال ۱۹۶۶  در رشته علوم سیاسی از دانشگاه «پرینستون» فارغ التحصیل شد. او همچنان به بازی لاکراس ادامه داد و بعدها هم مرگ هم تیمی اش «دیوید اسپنسر» در جنگ ویتنام را دلیل تصمیم اش برای ورود به ارتش دانست.

او مدرک فوق لیسانی خود را در رشته روابط بین الملل از دانشگاه «نیویورک» گرفت  و پس از گذراندن یک دوره خدمات نظامی، از دانشکده حقوق دانشگاه ویرجینیا هم مدرک گرفت.در جنگ ویتنام در سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده مشغول خدمت بوده و دارای نشان ستاره برنزی و پرپل هارت است. او در سال ۱۹۷۳، پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده حقوق ویرجینیا به مدت ۳ سال کار در شرکت‌های خصوصی حوزه سانفرانسیسکو پرداخت و پس از آن در همان شهر به معاونت دادستانی ایالات متحده انتخاب شد. وی قبل از انتخاب به عنوان مدیر اف‌بی‌آی، به عنوان معاونت دادستانی در بخش جنایی و قائم‌مقامی دادستان کل ایالات متحده آمریکا مشغول به خدمت  بوده‌است. یک سیاست‌مدار اهل ایالات متحده آمریکا و ششمین مدیر اجرایی اف‌بی‌آی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ بوده‌است. او جمهوری‌خواهی است که توسط جرج بوش به مدت ده سال، و با تمدید دو سالهٔ باراک اوباما به این سمت گماشته و مشغول خدمت بوده‌است. او پس از جی ادگار به عنوان طولانی‌ترین خدمتگذاران در مدیران اف‌بی‌آی شناخته می‌شود.

او هم‌اکنون مسئول تحقیقات ویژه مداخلات روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری ایالات متحده است این  بازپرس ویژه در پرونده تحقیق درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ اخیرا  آمریکا اعلام کرده است که  مایکل فلین، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا جزئیات دقیقی درباره مراودات تیم انتقالی ترامپ با روس‌ها در اختیار تیم تحقیق قرار داده است. مولر با تاکید بر اینکه فلین همکاری خوبی با تیم تحقیق انجام داده، خواستار تخفیف مجازات او شده است.  قرار بوده در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) همین یکی دو روز پیش  مایکل فلین به اتهام دروغگویی به «اف‌بی‌آی» دادگاهی و حکم او صادر شود.  فلین پیشتر اتهام دروغگویی را پذیرفت و این موضوع می‌تواند سبب تخفیف مجازاتش شود. طبق قوانین آمریکا، جرم دروغ‌گویی به اف‌بی‌آی می‌تواند حکم ۵ سال زندان به‌همراه داشته باشد.

فلین در کمپین انتخاباتی ترامپ به عنوان مشاور حضور داشته و با ترامپ از ابتدای کاندیدا توری همکاری نزدیک داشته است او با گذشت سه هفته بعد از انتصاب به سمت مشاور امنیت ملی آمریکا،  به دلیل جنجال‌ها درباره «دروغگویی» در خصوص مراوداتش با سفیر وقت روسیه در آمریکا مجبور به استعفا شد. فعالیتهای مولر بر این پرونده که راشا گیت نام گرفته است با همه بی سرو صدایی در اداره پرونده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، و اطرافیان او را در کاخ سفید بسیار نگران کرده است. در این فعالیت بیش از ۱۰ کارشناس زبردست رابرت مولر را همراهی می کنند. همکاران رابرت مولر سرگرم بازجویی از شاهدان و جمع آوری اسناد هستند تا بتوانند به این پرسش پاسخ دهند که آیا میان دخالت احتمالی روسیه در کارزار انتخاباتی آمریکا و نزدیکان دونالد ترامپ و احتمالا خود ترامپ پیوندی وجود دارد.

افشا گری های اخیر رابرت مولر نشان دهنده واقعیت هایی است که میتواند به بازجویی و نهایتا مجرم شناخته شدن ترامپ منجر شود و بدون شک بعد از ماجرای قتل جان اف کندی و ماجرای واترگیت دوره نیکسون و ایران گیت ، میتواند یکی از نادر ترین اتفاقات در تاریخ امریکا را رقم بزند. و به عبارتی ترامپ را از تخت کاخ سفید به منجلاب سیاه رهنمون گردد و در آن زمان باید دید چه  کسانی ترامپ را بدرقه خواهند نمود. والسلام

حمیدرضا نقاشیان