برای جهش تولید نیازمند نظارت و برداشتن موانع هستیم
برای جهش تولید نیازمند نظارت و برداشتن موانع هستیم
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند اولویت‌دادن به نظارت و برداشتن موانع در حوزه جهش تولید هستیم.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  محمدباقر قالیباف که امروز در جلسه شورای نگهبان شرکت کرده بود، پس از پایان این جلسه گفت: ما نیازمند دقت و اثرگذاری قوانین هستیم که با یک همکاری و هماهنگی نزدیک محقق می‌شود. جلسه‌ امروز که به دعوت شورای نگهبان و آیت‌الله جنتی تشکیل شده بود اولین جلسه‌ای بود که برای این موضوع تشکیل شده است. جلسه ما، جلسه مفیدی بود تا بتوانیم یک هم‌افزایی مخصوصا در سیاست‌های کلان قانون‌گذاری داشته باشیم.”قالیباف: برای جهش تولید نیازمند نظارت و برداشتن موانع هستیم”

رییس مجلس شورای اسلامی با استناد به پیام ۱۷‌بندی مقام معظم رهبری اظهار کرد: این جلسات در واقع برای افزایش همکاری پیرامون پیاده کردن ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری است. این ابلاغیه‌ها مبنای کار برای مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

قالیباف ادامه داد: امیدوارم با چنین جلساتی موضوعاتی مثل قانون انتخابات با سرعت و دقت تصویب شود و موضوع معیشت و اقتصاد که اولویت همه مسئولان است به دقت رسیدگی شود.”برای جهش تولید نیازمند نظارت و برداشتن موانع هستیم”

رئیس مجلس در پایان اظهار کرد: ما نیازمند اولویت‌دادن به نظارت در کنار قانون‌گذاری و برداشتن قانون‌های مانع در زمینه‌ جهش تولید هستیم. امیدوارم امسال که سال «جهش تولید» است بتوانیم با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی موارد فوق را عملیاتی کنیم.

رونق تولید که با مفهوم حمایت از این بخش برای به گردش درآمدن چرخ‌هایش تعریف شد، اما جهش تولید که شعار امسال است با معنایی تقریباً متفاوت به حداکثر شدن تولید با ایجاد نوآوری و وسعت بخشیدن به دامنه این بخش اشاره دارد به‌طوری‌که در نهایت مردم بتوانند افزایش تولید را در زندگی خودشان‌ لمس کنند و زندگی و معاش آن‌ها بهتر شود.

حال آنچه برای چنین رویکردی با اهمیت است توجه به‌پیش شرط هایی است که موجب جهش تولید خواهد شد که لازم است زمینه اجرای آن از سوی دولت‌مردان فراهم شود.

بر این اساس، گفته می‌شود رفع واقعی موانع تولید، بهبود محیط کسب‌وکار، مبارزه با فساد، امنیت سرمایه‌گذاری، اجرا و نظارت دقیق بر قوانین حوزه تولید و تجارت، ایجاد فضای رقابتی و غیر رانتی، اصلاح سیاست‌های بانکی، ثبات در قوانین، حمایت از تولید صادرات محور و گسترش بازارهای هدف از جمله پیش شرط های تحقق این شعار است که اگر اجرایی شود قطعاً می‌تواند موتور محرکه اقتصاد مقاومتی باشد. چنانچه  قرار باشد اقتصاد مقاومتی به طور کامل شکل بگیرد و ما در موضوعات اقتصادی خودکفا شویم مهم‌ترین محور آن جهش تولید خواهد بود.

  • منبع خبر : ایسنا