مدیرعامل شرکت راه آهن از آغاز عملیات اجرایی برقی کردن خط آهن تهران – مشهد در بهار امسال خبر داد و گفت: اعتبار اسنادی (LC) مورد نیاز اجرای این طرح ریلی در اگزیم بانک چین گشایش شده است. به نقل از راهآهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده افزود: برای اجرای قرارداد برقی کردن خط آهن تهران […]
مدیرعامل شرکت راه آهن از آغاز عملیات اجرایی برقی کردن خط آهن تهران – مشهد در بهار امسال خبر داد و گفت: اعتبار اسنادی (LC) مورد نیاز اجرای این طرح ریلی در اگزیم بانک چین گشایش شده است.
به نقل از راهآهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده افزود: برای اجرای قرارداد برقی کردن خط آهن تهران – مشهد همه اقدام های مورد نیاز از طرف ایران انجام شده و در آینده کنسرسیومی از پیمانکاران ایرانی و شرکت چینی در این مسیر ریلی کار خود را آغاز می کنند. اگزیم بانک چین ۱.۷ میلیارد دلار برای برقی کردن راه آهن تهران – مشهد تامین مالی خارجی (فاینانس) اختصاص داده است.
وی با اشاره به قرارداد برقی کردن مسیر ریلی گرمسار – اینچه برون با استفاده از فاینانس روسیه گفت: خوشبختانه قراردادهای این طرح بین وزارتخانه های اقتصاد ایران و روسیه مبادله شده است و انتظار داریم امسال اعتبارات اسنادی آن گشایش یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: اکنون مطالعات لازم توسط مشاور برای برقی کردن مسیر ریلی گرمسار – اینچه برون آغاز شده است و امیدواریم امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود. بر اساس آمار سازمان سرمایه گذاری خارجی ایران، دولت روسیه در مجموع ۲.۲ میلیارد یورو از طریق «ونش اکونوم بانک روسیه» به ساخت نیروگاه هرمزگان و برقی کردن قطار گرمسار اینچه برون اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اقدام های لازم برای اجرای این دو قرارداد مهم با استفاده از فاینانس شرکت چینی و شرکت روسی انجام شده و آغاز عملیات اجرایی این دو پروژه هیچ مشکلی ندارد و باید فرایندهای قانونی آن سپری شود.
براساس این گزارش، وزیر راه و شهرسازی پیشتر گفته بود، برقی کردن راه آهن تهران – مشهد به ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.
مسیر ریلی بین تهران – مشهد حدود ۹۲۵ کیلومتر طول دارد و مدت زمان سفر در این مسیر حدود ۱۲ ساعت به طول می انجامد؛ هدف دولت از برقی کردن این مسیر ریلی کاهش زمان سفر به حدود ۶ ساعت است.