بورس در انتظار تحقق وعده نامزدها
بورس در انتظار تحقق وعده نامزدها
بازار سرمایه پس از دو روز افزایش، امروز و در آخرین روز کاری هفته ۵۸۰۴ واحد کاهش یافت و به رقم دو میلیون و ۷۵ هزار واحد رسید. البته برخی کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه‌هایی برای ساماندهی به وضعیت بورس ارایه کرده‌اند.

بازار سرمایه پس از دو روز افزایش، امروز و در آخرین روز کاری هفته ۵۸۰۴ واحد کاهش یافت و به رقم دو میلیون و ۷۵ هزار واحد رسید. البته برخی کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه‌هایی برای ساماندهی به وضعیت بورس ارایه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۵۸۰۴ واحد افت کرد و به رقم دو میلیون و ۷۵ هزار و ۴۹۲ واحد رسید. این در حالی است که بازار در دو روز گذشته رشد کرده بود.

امروز شاخص هم‌وزن نیز ۲۰۰۲ واحد افت کرد و به رقم ۶۷۲ هزار و ۹۶۸ واحد رسید.

تعداد معاملات بورس بیش از ۲۵۵ هزار فقره بود که ارزش آن ۵۲۷۰ میلیارد تومان شد.

بورس در انتظار تحقق وعده نامزدها
نقشه بازار بورس ـ چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

فولاد، وامید و فملی به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند. از نمادهای پرتراکنش نیز وبملت، وتجارت و فولاد بودند.

شاخص فرابورس ایران نیز ۷۸ واحد کاهش پیدا کرد و به ۲۲ هزار و ۲۰۶ واحد رسید.

امروز در فرابورس ۱۱۸ هزار فقره معامله به ارزش ۱۵ هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان انجام شد.

زاگرس، خاور و انتخاب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس ایجاد کردند. شفام، خاور و غوبنا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

چهار تن از شش نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اهداف و نظرات و برنامه‌هایی در رابطه با موضوع اقتصاد به ویژه مسئله ارز و بازار سرمایه ارایه داده‌اند.

محمدباقر قالیباف ـ رئیس مجلس و نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در توئیتی نوشت: «امروز برای چندمین بار در جلسه حضوری، دغدغه‌های فعالان ارشد بازار سرمایه را شنیدم. توجه به بازار اولیه در بورس و تأمین مالی نباید موجب غفلت از اهمیت بازار ثانویه شود.»

هم‌چنین قاضی‌زاده هاشمی در دوران رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۴۰۰ گفته بود: اگر رئیس جمهور شود، می‌تواند سه روزه مشکلات بورس را حل کند و به این بازار آشفته سر و سامان بدهد.

زاکانی هم در حاشیه انتخابات ۱۴۰۰ در رابطه با موضوع بورس عنوان کرد: «برای ساماندهی بازار سرمایه تلاش می‌کنم. با آموزش صحیح و جلوگیری از منفعت‌طلبی و سودجویی حقوقی‌ها در بورس این امکان را فراهم کنم که مردم نقدینگی خود را به سمت بازار سرمایه سوق دهند، در بازار سرمایه نیز امکان مولد شدن سرمایه‌ها را فراهم خواهم کرد.

مسعود پزشکیان نیز دیروز در صفحه توئیتری خود نوشت: «بورس اوراق بهادار بدترین دوران خود را در چهارسال گذشته سپری کرده است. دخالت ناروای دولت در کسب و کارها و تحریم‌های بین‌المللی. قرار بود مشکل بورس سه روزه حل شود اما بحران سه سال کامل ادامه یافت. برای حمایت از بورس نرخ خوراک صنایع را چند برابر کردند و مصوبه را دو ماه در کشوی معاون اول نگه داشتند تا نورچشمی‌ها فرصت کافی برای خالی کردن پرتفویشان داشته باشند. اینطور شد که سقوط بزرگ اردیبهشت ۱۴۰۲ شکل گرفت.»

این در حالی است که روز گذشته مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران از ارائه پیشنهاد تشکیل صندوق تامین مالی سرمایه در گردش برای واحدهای کوچک و متوسط خبر داد و گفت: در حال حاضر در حال اخذ مجوز برای شروع به کار این صندوق هستیم.