ثبت نام بازنشستگان برای خرید خودروی قسطی آغاز می شود
ثبت نام بازنشستگان برای خرید خودروی قسطی آغاز می شود

هلدینگ بانک، بیمه و سهام صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه ای اعلام کرد: ثبت نام بازنشستگان کشوری برای خرید خودروی قسطی و با نرخ سود پایین تر از بازار لیزینگ، از ۱۴ شهریور به مدت یک هفته آغاز می شود. ازروابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، دراین اطلاعیه آمده است: صندوق بازنشستگی کشوری در جهت تحقق […]

بازنشستگان

هلدینگ بانک، بیمه و سهام صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه ای اعلام کرد: ثبت نام بازنشستگان کشوری برای خرید خودروی قسطی و با نرخ سود پایین تر از بازار لیزینگ، از ۱۴ شهریور به مدت یک هفته آغاز می شود.

ازروابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، دراین اطلاعیه آمده است: صندوق بازنشستگی کشوری در جهت تحقق اهداف سازمانی، برای نخستین بار از طریق ارائه خدمات لیزینگ به جامعه بازنشستگان ارجمند کشوری، توسط شرکت واسپاری آتیه صبا وابسته به هلدینگ بانک، بیمه و سهام صندوق بازنشستگی کشوری، اقدام به فروش اقساطی محصولات تولیدی شرکت ایران خودرو در چارچوب شرایط عمومی کرده است.
برهمین اساس، بازنشستگان متقاضی می توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند. همچنین درصورت نیاز با شماره های ۸۸۵۴۰۱۴۵، ۸۸۵۴۰۱۴۶ ، ۸۸۵۴۰۱۴۷ و ۸۸۵۴۰۱۴۸ تماس بگیرند.
دراطلاعیه هلدینگ بانک، بیمه و سهام صندوق بازنشستگی کشوری همچنین آمده است: در مرحله نخست یکهزار دستگاه خودرو مندرج در طرح های فروش اقساطی شرکت ایران خودرو شامل خانواده پژو ۲۰۶، خانواد سمند و همچنین پژو ۴۰۵ به متقاضیان عرضه می شود.
در این اطلاعیه آمده است : بهای خودروهای این طرح، مطابق فهرست بهای محصولات شرکت ایران خودرو در زمان ثبت نام در نمایندگی های ایران خودرو است و میزان تسهیلات خرید خودرو معادل ۵۰ درصد بهای خودروها تا سقف ۱۷۵ میلیون ریال می باشد.
بر اساس این اطلاعیه ؛ بازپرداخت تسهیلات، به دو صورت ۳۶ ماهه و ۴۸ ماهه پیش بینی شده است و نرخ تسهیلات برای بازپرداخت ۳۶ ماهه سالانه ۱۰درصد طی ۶ فقره چک و نرخ تسهیلات برای بازپرداخت ۴۸ ماهه سالانه ۱۲ درصد درصد طی ۸ فقره چک درنظر گرفته شده است که متقاضیان مجاز به انتخاب یکی از این دو روش هستند. البته چک تضمین معادل ۱۲۰ درصد نسبت به اصل و فرع تسهیلات ارائه شده از خریدار دریافت می شود.
در این اطلاعیه گفته شده است: سند خودرو به نام متقاضی صادر می شود و در رهن شرکت ایران خودرو تا زمان بازپرداخت کامل تسهیلات قرار می گیرد. همچنین با توجه به اینکه بیمه نامه شخص ثالث درسال اول، از سوی شرکت ایران خودرو صادر و در قیمت خودرو لحاظ می شود، بنابراین، بیمه نامه شخص ثالث در سال های دوم به بعد از طریق شرکت واسپاری آتیه صبا و بیمه ملت صادر و بهای آن به صورت علی الحساب محاسبه و به مبلغ اقساط افزوده می شود.
هرگونه کسری یا مازاد علی الحساب دریافتی نسبت به بهای قطعی بیمه نامه ها، در زمان تسویه حساب محاسبه می شود.
علاوه براین بیمه نامه بدنه برای خودروهای موضوع این طرح از طریق شرکت واسپاری آتیه صبا و بیمه ملت صادر می شود. بهای بیمه بدنه صادره در سال اول، به مبلغ پیش پرداخت افزوده شده و در سال های دوم به بعد به صورت علی الحساب محاسبه و به مبلغ اقساط افزوده خواهد شد. هرگونه کسری یا مازاد علی الحساب دریافتی نسبت به بهای قطعی بیمه نامه ها، در زمان تسویه حساب محاسبه می شود.
برای خودروهایی که دارای کارت طلایی هستند، بیمه نامه بدنه برای سال اول صادر نمی شود.
بر اساس این اطلاعیه و طبق ضوابط طرح، به هر بازنشسته فقط یک دستگاه خودور واگذار می شود. سند مالکیت خودروهای موضوع طرح صرفاً به نام بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری صادر خواهد شد.
در این اطلاعیه زمان تحویل خودروها، از تاریخ تکمیل فرآیند ثبت نام نزد نمایندگی های ایران خودرو و صدور تاییدیه اعتبارسنجی، مشابه طرح های جاری شرکت ایران خودرو اعلام شده است.
در این اطلاعیه آمده است:درصورتی که چک های اقساط و تضمین از سوی اشخاصی غیراز شخص بازنشسته ارائه شود، صادرکننده چک به عنوان ضامن قرارداد ملزم به امضای قرارداد و سایر فرم های مربوطه است و پشت چک های صادره به امضای بازنشسته متقاضی می رسد.
در این اطلاعیه آمده است: بازنشستگان در صورت نیاز می توانند با شماره ۸۸۵۴۰۱۴۵، ۸۸۵۴۰۱۴۶ ، ۸۸۵۴۰۱۴۷ و ۸۸۵۴۰۱۴۸ تماس بگیرند.