حالا شما رئیس جمهورین!
حالا شما رئیس جمهورین!

  سیمای جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب ششم آذر مصاحبه ای را ترتیب داده بود تا ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران گزارش عملکرد دولت نسبتا فخیمه خود را به استحضار ملت ایران تقدیم نمایند. ریاست محترم جمهوری یک نفره قرار بود حریف سه نفر بشوند: خانم سپانلو، آقای دکتر احمدی افزادی فرزند خانم عفت […]

 

سیمای جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب ششم آذر مصاحبه ای را ترتیب داده بود تا ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران گزارش عملکرد دولت نسبتا فخیمه خود را به استحضار ملت ایران تقدیم نمایند.

ریاست محترم جمهوری یک نفره قرار بود حریف سه نفر بشوند: خانم سپانلو، آقای دکتر احمدی افزادی فرزند خانم عفت شریعتی مشاوروزیر ارشاد، آقای شهیدی فر

این مصاحبه در یک فضای بزرگ از تالار های مجلل و سلطنتی کاخ ریاست جمهوری انجام میشد و قرار بود هم زمان از شبکه یک سیما و صدای جمهوری اسلامی پخش گردد که البته شد.

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران علی الظاهر با دیدن کارشناسان صدا و سیما، فراموش کردند که الان ایشان با هجده میلیون رای به کرسی ریاست تکیه فرموده اند و هوای ذهنشان انتخاباتی بود.

در این مصاحبه قرار بود آقای رئیس‌جمهور با این سابقه اجرایی زیاد و تیم با تجربه خود در امور کشورداری گزارشی از عملکرد ۱۰۰ روزه خود را تقدیم نمایند ولی در کمال تعجب مشاهده شد جز سیاه‌ نشان دادن امور نسبت به نظام سخن دیگری ندارند.

از مجموع ١٢٠ دقیقه تریبون صدا و سیما که در اختیار داشتند ، ایشان قریب به ١٠٠ دقیقه از دولت نهم و دهم انتقاد کردند.

انتقادها بقدری غیرکارشناسانه بود که احساس میکردی ایشان برای رای أوردن این سخنان را به زبان جاری می فرمایند. گویی لیست مطالب لازم الارائه اشتباها تقدیم ایشان شده بود. اقدامی از دولتهای نهم و دهم نمانده بود که ایشان صراحتاً به نقد آن نپردازند. که واقعا حاشیه ای بر ارکان لغت نامه ی انصاف زدند.

ریاست جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی ٢٠ دقیقه باقیمانده ازوقت خود را به چند موضوع اختصاص دادند که ذیلا به آن می پردازم.

فرمودند: ایران حق غنی سازی اورانیوم را داراست!!
جان کری بیانیه داد دارا نیست.
ویلیام هیگ اعلام کرد ایرانی ها در توهم هستند حقی ندارند.
نتانیاهو به نداشتن حق غنی سازی هم قانع نیست .
فرانسوا اولاند قبلاً گفته بود حق این کار را نمیدهیم.

فرمودند: برای جلوگیری از افزایش تورم مسکن مهر را تعطیل کرده ایم و معلوم نیست تعهد دولتها نسبت به مردم را چه کسی پاسخ خواهد داد و ضایعات ناشی از بی اعتمادی به نظام را کی جبران خواهد نمود؟

فرمودند: ما برای حل مشکلات صنعت و بازرگانی ٣۵ مصوبه داشته ایم که بانکها با سی درصد اعتباراسنادی بگشایند و معلوم میشود حتی یک خبر هم به ایشان نرسیده که بانکها از دولت فرمان نمیگیرند واتاق فرمانشان جای دیگری است و طبعا دولت بجای سی وپنج مصوبه سیصد مصوبه هم میداشت تاثیری در بازار کسب و کار نمی گذاشت.

فرمودند: دولت انتقاد پذیر است ولی ساده ترین برخورد رسانه ای ایشان را مکدر کرده بود و به آن واکنش نشان دادند.

فرمودند : دولت یارانه را ادامه میدهد و نفرمودند از چه محلی و انتقادشان این بود که وقتی ما دولت را تحویل گرفتیم در یکی ازاستانها برای سه روزهم غله نبود بلافاصله فرمودند در گمرکات گیر کرده بود. و نفرمودند علت گیر کردن در گمرکات قیمت و نرخ ارز بود.

کیهان نسبت به گزارش ایشان نوشت: در زنگ حساب انشاء خواندند و به نظر میرسد بی راه و حتی پر بی راه نگفته باشد.

باید به کل مسئولین نظام هشدار داد که:
بی اعتماد کردن مردم زمینه بروز افکار ضد جمهوریت و حتی رضا خانی فراهم می آورد و بخش مهم این فرهنگ از رفتار و گفتار مسئولین نشأت می یابد و اگر مواظب نباشیم دو باره مردم به نظامی ها روی نشان خواهند داد. و این یعنی خروج از سی سال ممارست در افزایش آستانه صبرو پافشاری بر مردم سالاری.

والسلام