به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد در شرایطی که کرونا هنوز هم در کشورمان شایع است و هر روز اخبار جدیدی از آمار مبتلایان شنیده میشود، میتوان به جای حضور در شرکت مخابرات، از خدمات غیرحضوری این شرکت استفاده کرد. با استفاده از کد دستوری *۲۰۲۰#پیش ثبتنام تلفن ثابت، پیش ثبتنام سرویس اینترنت، تمدید و خرید ترافیک سرویس اینترنت، مانده اعتبار سرویس اینترنت، تغییر رمز پنل e-Careو پرداخت صورتحساب تلفن ثابت انجام میشود.
درگاه ۲۰۲۰، نیز مختص خرید سرویسهای VDSL ، ADSL (سرینو) و FTTH (تانوما)، پشتیبانی سرویسهای اینترنت، تغییر سرویس، دریافت نام کاربری و کلمه عبور، دریافت اطلاعات در خصوص تلفن همگانی است. همچنینe-Care مشتریان در adsl.tci.ir، مختص خرید سرویسهای VDSL ، ADSL (سرینو) و FTTH (تانوما)، تغییر سرویس، خرید ترافیک اضافه، درخواست پشتیبانی، گزارش ریز مصرف اینترنت و تست سرعت است.
با استفاده از پرتال شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir، دسترسی به سامانه «مخابرات من»، مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت، خدمات تلفن ثابت، خلاصه کارکرد-ریز مکالمات، تست سرعت اینترنت، مشاهده وضعیت سرویس اینترنت و خرید سرویس اینترنت پرسرعت امکانپذیر است. شماره ۲۰۰۰ نیز برای پرداخت قبض تلفن ثابت و شماره ۲۰۱۱۷ برای اعلام خرابی تلفن ثابت مورد استفاده قرار میگیرد.”خدمات غیرحضوری مخابرات کدامند؟”
سامانه مخابرات من نیز مختص پرداخت قبض (میان دوره و پایاندوره و قبض تجمیعی)، مشاهده ریزهزینههای قبض، دریافت گروهی ریزهزینههای قبض، مدیریت درخواست تلفن ثابت (درخواست تلفن ثابت از طریق پورتال و پیگیری تا حصول نتیجه)، خدمات تلفن ثابت (سرویسهای ویژه شامل: انتظار مکالمه، مکالمه کنفرانسی، شمارهگیری سریع، قطع و وصل تلفن، درخواست تغییر آدرس مکاتبات، باز و بسته کردن صفر دوم، درخواست کشف مزاحم، اعلام و عدم اعلام به ۱۱۸)، سرویسهای ارزش افزوده، تاریخچه پرداخت قبض، درخواست ریزمکالمات، خلاصه کارکرد و مدیریت درخواستهای اینترنت میشود.
صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:
“خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی
مهدی شکوری، سرپرست اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی، گفته است که برای کاهش مراجعه بیمهشدگان به شعب و کارگزاریها، سامانه خدمات غیرحضوری راهاندازی شده و از طریق آدرس eservices.tamin.ir در تمامی ساعات شبانه روز در دسترس است.
اگر اولین بار است که وارد این سامانه میشوید، ابتدا ثبت نام کنید تا رمز ورود به سیستم از طریق پیامک ارسال شود. پس از آن میتوانید وارد منوی بیمه شدگان - حمایتهای کوتاه مدت شوید و در خواست خود را ثبت کنید.
مطابق با طراحی سامانه، مشخصات هویتی و آخرین شعبه فعال و شماره موبایل بیمه شده به صورت هوشمند نمایش داده می شود. به عنوان مثال برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری کاربران فقط اطلاعات مربوط به استراحت پزشکی شامل تاریخ شروع و پایان استراحت، نام پزشک معالج و شماره نظام پزشکی که روی برگه گواهی درج میشود، وارد و سپس تصویر گواهی استراحت را اسکن یا با موبایل عکس آن را گرفته و آپلود کنند. پس از ثبت نهایی، درخواست آنان به شعبه محل بیمه پردازی ارسال میشود.
- منبع خبر : ایسنا