دادستان کل کشور تعقیب قضایی متعرضان به هواپیمای مسافربری ماهان را پیگیری کند
دادستان کل کشور تعقیب قضایی متعرضان به هواپیمای مسافربری ماهان را پیگیری کند
معاون بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به "تعرض ماجراجویانه جنگنده‌های ارتش آمریکا به پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان" گفت: لازم است دادستان کل کشور نیز بر اساس ماده ۲۹۰ قانون آئین دادرسی کیفری رأساً علیه دولت آمریکا و ارتش تروریستی این کشور در منطقه (سنتکام) و فرمانده آن اعلام شکایت نماید.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از قوه قضاییه، علی باقری معاون بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به “تعرض ماجراجویانه جنگنده‌های ارتش آمریکا به پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان” گفت: این اقدام تهدید عملی حق حیات مسافران پرواز ماهان و نیز تهدید عملی حق آزادی و امنیت پرواز هواپیمای ایرانی در کوریدور رسمی هواپیمایی بین المللی است.” دادستان کل کشور تعقیب قضایی متعرضان به هواپیمای مسافربری ماهان را پیگیری کند”

وی افزود: صرف نظر از شکایت هواپیمایی ماهان و هر یک از مسافران ایرانی و غیر ایرانی این پرواز، لازم است دادستان کل کشور نیز بر اساس ماده ۲۹۰ قانون آئین دادرسی کیفری رأساً علیه دولت آمریکا و ارتش تروریستی این کشور در منطقه (سنتکام) و فرمانده آن اعلام شکایت نماید.

رییس قوه قضاییه نیز در واکنش به این پیشنهاد، دادستان کل کشور را مأمور تنظیم شکایت از عاملان تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان کرد.

 رییس جمهور (عصر امروز )در جمع مدیران صنایع پتروشیمی و فولاد کشور سخنرانی کرد.

محمد جواد ظریف در این گفت و گو تلاش دارد به سوالات پیرامون “تغییرات عینی مانند جهانی شدن فرصت‌ها و تهدیدها از تروریسم تا کرونا، متکثر شدن منابع قدرت از فن‌آوری تا تسخیر قلب‌ها و مغزها، نقش پیدا کردن افراد در صحنه جهانی، کاهش نسبی قدرت کنشگران سنتی و افزایش نسبی قدرت کنشگران نوظهور، پایان نقش آفرینی انحصاری قدرت های بزرگ، پایان هژمونی و تحول در جغرافیای قدرت، بازگشت جهان غیر غربی به مدار تاریخ و ده‌ها پدیده جدید دیگر” پاسخ دهد.

ظریف در این گفت و گو تاکید کرد: در سال‌های گذشته اشتباهات گوناگونی رخ داده و کسی از آن‌ها در امان نبوده است. قدرت‌های کوچک و بزرگ اشتباهاتی را مرتکب شده‌اند که میزان عواقبشان نیز فرق داشته است‌. سی سال گذشته دوران پرتلاطمی بوده است. ما شاهد وقوع جنگ، فجایع گوناگون و تغییرات گسترده‌ای در جهان بوده‌ایم. ما اگر می‌خواهید از وقوع اشتباهات جلوگیری کنیم باید درک کنیم که کجاییم و به کجا خواهیم رفت.

  • منبع خبر : ایسنا