دختران هندبال ایران قبل از مسابقات قهرمانی جهان چه گفتند؟
دختران هندبال ایران قبل از مسابقات قهرمانی جهان چه گفتند؟
ملی‌پوش جوان هندبال ایران گفت: برای مسابقات قهرمانی جهان همدل شدیم و یک هدف داریم.

ملی‌پوش جوان هندبال ایران گفت: برای مسابقات قهرمانی جهان همدل شدیم و یک هدف داریم.

به گزارش صبح اقتصاد، تیم ملی هندبال دختران جوان ایران خود را برای مسابقات قهرمانی جهان مقدونیه آماده می‌کنند.

این مسابقات از ۳۰ خرداد تا ۱۰ تیر به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار می‌شود. تیم ایران در گروه A این مسابقات با برزیل، هلند و رومانی هم‌گروه است.

صحبت‌های ملی‌پوشان هندبال ایران در مورد این مسابقات را در ادامه می‌خوانید:

نسترن گودرزی: امیدوارم عملکرد بهتری به نام دختران هندبال ایران ثبت شود

نسترن گودرزی، عضو تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در خصوص میزان آمادگی برای مسابقات قهرمانی جهان گفت: در حال حاضر در پنجمین اردوی تیم ملی به سر می‌بریم. در دوره قبل در مسابقات قهرمانی جهان حضور داشتیم و خوشبختانه تجربه حضور در این مسابقات را داریم.

وی افزود: در دوره قبل با تیم‌های برزیل و رومانی هم‌گروه بودیم و بازی کردیم که در این دوره نیز با آن‌ها هم‌گروه هستیم؛ بنابراین شناخت خوبی از این دو تیم داریم. حتی می‌توانم بگویم با تیم ملی برزیل بازی پایاپایی انجام دادیم و تنها بخاطر اشتباهات فردی آن بازی را واگذار کردیم.

گودرزی افزود: امیدواریم با تمریناتی که در این ۵ دوره داشتیم و آنالیز فنی مربیان و کادرفنی بتوانیم در این دوره اشتباهات خود را کم‌تر کنیم و موفق‌تر حاضر شویم تا عملکرد بهتری به نام دختران ایران ثبت شود.

فاطمه مریخ: خوشحالم از بند مصدومیت رها شدم

فاطمه مریخ، بازیکن و ستاره تیم ملی هندبال دختران نیز گفت: در اردوی پنجم تیم ملی هستیم. من متاسفانه به دلیل عمل جراحی که داشتم در دو اردوی قبل غایب بودم.

او ادامه داد: در ابتدا به‌خاطر عمل جراحی سختی که داشتم و اینکه مشخص نبود بتوانم به تیم ملی برسم، روحیه خوبی نداشتم ولی یادم هست روز اول جراحی در بیمارستان دکتر به من گفت که بلند شوم و راه بروم. خیلی بدحال و بی‌روحیه بودم اما وقتی به هندبال و تیم ملی فکر کردم، به خودم گفتم که بلند شو و راه برو.

 

مریخ اضافه کرد: در همان روز پیام‌های پرمهر و روحیه بخش هم‌تیمی‌هایم باعث شد روحیه بگیرم و دلگرم شوم. این که همه به یاد من بودند و دوست داشتند به تیم ملی برسم، انگیزه خوبی برایم شد. به خواست خدا و روحیه خوبی که هم تیمی‌هایم در من ایجاد کردند روند ریکاوری‌ام سریع‌تر پیش رفت و در حال حاضر در اردوی پنجم به سر می‌برم و خیلی خوشحالم که در تیم ملی در کنار سایر بازیکنان هستم.

 

این بازیکن تیم ملی هندبال ادامه داد: چند روز دیگر عازم بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان دختر جهان هستیم که دو سال پیش تجربه حضور در این بازی‌ها را داشتم. در آن بازی‌ها نخستین دختر ایران زمین بودم که در رده سنی نوجوانان و جوانان عنوان بهترین بازیکن زمین را کسب می‌کردم و باعث شد توجه کارشناسان هندبال IHF به سوی من جلب شود به نحوی که در مسابقات قهرمانی زنان جهان یکی از ۹ استعداد نوظهور معرفی شدم. همه این موفقیت‌ها را مدیون کادرفنی و هم‌تیمی‌های عزیزم هستم چون هندبال یک بازی تیمی هست و تک تک بازیکنان در موفقیت‌های آن نقش دارند.

مریخ گفت: این معرفی باعث مسئولیت بیش‌تر در من در قبال هندبال شد. امیدوارم در مسابقات پیش رو هم با آمادگی کامل و در کنار دیگر بازیکنان به تیم ملی کمک کنم.

مائده عشاقی: همدل شدیم و یک هدف داریم

مائده عشاقی، بازیکن تیم ملی هندبال دختران جوان نیز گفت: در حال حاضر در اردوی پنجم به سر می‌بریم و شرایط خیلی خوب پیش می‌رود و بازیکنان به حداکثر آمادگی خود رسیده‌اند.

وی افزود: من افتخار داشتم در مسابقات قهرمانی جهان نوجوانان در ترکیب تیم ملی باشم و در آن مسابقات با عملکرد خوب توانستیم در رده ۱۶ جهان بایستیم. در آن دوره بازی‌های خوبی با تیم‌های برتر جهان داشتیم و یکی از آن تیم‌ها برزیل قدرتمند بود که در این دوره هم با این تیم همگروه هستیم.

عشاقی ادامه داد: در آن دیدار به قدری خوب بازی کردیم که توانستیم در نیمه اول برنده از زمین خارج شویم اما به دلیل کم تجربگی حضور در مسابقات جهانی، بازی را واگذار کردیم.

وی در پایان گفت: همه بچه‌ها یک هدف داریم و همدل شدیم تا در این دوره هم باعث افتخارآفرینی برای کشورمان شویم.

  • منبع خبر : ایسنا