عصر امروز ـ دوشنبه ـ ١١ اردیبهشت ماه درهای موزه هنریهای معاصر تهران با افتتاح دو نمایشگاه «رد پا – درنگی بر مراوده هنرمند و پیرامون» و «هایپررئالیسم: از تصویر تا واقعیت» به روی بازدیدکننگان باز شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، موزه هنرهای معاصر تهران تا روز بیستم فروردین ماه سال جاری قابهایی از نمایشگاه «آینه در آینه ۲» را بر دیواره خود داشت و پس از اتمام این نمایشگاه، موزه در شرایط آمادهسازی برای برگزاری دو نمایشگاه جدید درآمد.
حالا امروز دوشنبه ـ ۱۱ اردیبهشت ماه ـ موزه هنرهای معاصر تهران با دو نمایشگاه «هایپررئالیسم: از تصویر تا واقعیت» با ۳۳ اثر که مروری بر آثار پستمدرن گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است و نمایشگاه «رد پا – درنگی بر مراوده هنرمند و پیرامون» که ۵۴ اثر ایرانی و ۲۹ اثر خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را به نمایش میگذارد بازگشایی شد.
در مراسم افتتاح این دو نمایشگاه محمود سالاری (معاون امور هنری) و عبادرضا اسلامی کولایی (رییس موزه هنرهای معاصر تهران) حضور داشتند.
اسلامی در افتتاحیه این دو نمایشگاه ضمن خوشآمدگویی به بازدیدکنندگان، گفت از اینکه جمع حاضر در افتتاح این نمایشگاه را میبیند خوشحال است.
وی افزود: امیدواریم که بتوانیم در یک جریان فرهنگی و هنری به صورت مستمر فعالیت کنیم.
او در ادامه نیز به حضور جمشید ناصری، همسر منیژه میرعمادی و اهداکننده حدود ٧٠٠ اثر از هنرمندان معاصر به موزه هنرهای معاصر تهران اشاره کرد و گفت: خوشحالم بگویم که امروز میزبان استاد عزیزی هستیم که آثاری گرانبها را که از عرصه هنر گردآوری کرده بودند به موزه هنرهای معاصر اضافه کردند.
در ادامه محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با حضور در جمع بازدیدکنندگان اظهار کرد: جفایی به سبک هایپررئال میشود؛ در تاریخ هنر گفته میشود که این سبک مانند عکاسی است و هنرمند در آن نقشی ندارد. باید هایپپررئال را در قالب کیمیاگری دید. ما یک سطل کثیف که اطرافش زباله است را نگاه نمیکنیم اما یک هنرمند کیمیا وقتی این اثر را نقاشی میکند، موجب دیدنش میشود و به نوعی ما را میخکوب میکند.
وی افزود: قصد داریم هایپررئال را از جفایی که به آن میشود دور کنیم. هایپررئال را باید به این شیوه دید که یک کیمیاگری است.
در ادامه مراسم از جمشید ناصری ـ همسر منیژه میرعمادی ـ تقدیر و لوح سپاس به او اهدا شد.