شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (EMRC) با برندهای معتبری از بازار حوزهی نوشیدنی و لبنیات مانند: کاله،بل، رامک، کاسل، سان استار، سن ایچ و… با شیوههای مختلفی همکاری میکند. این شرکت در همین راستا به منظور بررسی دقیق بازار بطور مرتب گزارشهایی را ارائه میکند. این روزها تبلیغات بازار نوشیدنیها و لبنیات خبرساز شده […]
شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (EMRC) با برندهای معتبری از بازار حوزهی نوشیدنی و لبنیات مانند: کاله،بل، رامک، کاسل، سان استار، سن ایچ و… با شیوههای مختلفی همکاری میکند. این شرکت در همین راستا به منظور بررسی دقیق بازار بطور مرتب گزارشهایی را ارائه میکند. این روزها تبلیغات بازار نوشیدنیها و لبنیات خبرساز شده و ارائهی گزارشی تحقیقاتی درباره این موضوع به بالابردن سطح آگاهی برندها و کسب وکارها و نشر اخبارصحیح کمک بسزایی خواهد کرد. در ادامه بخشی از اطلاعات جمعآوری شده در تیرماه ۹۸ از فعالیتهای تبلیغات تلویزیونی برندهای حوزه نوشیدنیها و لبنیات را میخوانید.
۴۹,۷۸۰ آگهی با مجموع زمان ۱,۷۷۸,۶۸۳ ثانیه در تیرماه
شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (EMRC) در گزارش تحقیقاتی اعلام کرد: تعداد کل تبلیغات تلویزیون در تیر ماه، ۴۹,۷۸۰ آگهی با مجموع زمان ۱,۷۷۸,۶۸۳ ثانیه بوده است.
سه رسته پر تبلیغ، مواد غذایی و نوشیدنی با ۴۶%، وسایل و لوازم خانگی با ۱۷% و بهداشتی آرایشی و مراقبت شخصی با ۱۳% به ترتیب بیشترین سهم از تعداد آگهی را از آن خود کردهاند. در این میان رسته مواد غذایی و نوشیدنی با بیشترین تعداد آگهی ۵۴% سهم از هزینه و ۳۶% سهم از زمان را به خود اختصاص داده است.
فعالترین گروه محصولی
وقتی این روزها صحبت از فعالترین گروه محصولی تبلیغاتی تلویزیونی به میان میآید، مطمئنا در ذهن اکثر مخاطبان نام گروه محصولی ماءالشعیر و دوغ تداعی میشود. گروه محصولی که تبلیغاتشان تلویزیون را تسخیر کردهاند. چنین موضوعی فقط براساس حس و گمان نیست و آمارهای نیز خبر از این حجم بالا تبلیغات میدهند. در رسته مواد غذایی و نوشیدنی با ۲۲,۸۲۷ آگهی، بالاترین سهم گروه محصولی از تعداد تبلیغات تیرماه متعلق به گروه محصولی لبنیات، شیرینی و تنقلات و نوشیدنی است که در طول ۴ ماهه اول سال ۹۸ جزء گروه محصولیهای پر تبلیغ بودهاند. فعالترین محصولات در هر یک از گروه محصولیهای ذکر شده به ترتیب، دوغ، بیسکوییت و ویفر و ماءالشعیر هستند.
برندها تبلیغاتی فعال در گروه محصولی لبنیات
به گفته بسیاری از رسانهها این روزها عالیس حکم طلای سفید را برای صدا و سیما دارد. برندی که با تکرار نام و تبلیغات بی وقفه خود نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است. طبق گزارش ارائه شده؛ در تیرماه عالیس و خوشگوار دو برند دارای فعالیت تبلیغاتی برای محصول دوغ با تعداد آگهی ۶,۹۵۷ رکوردار تبلیغ در این حوزه هستند. در این میان ۹۹% از فعالیت تبلیغاتی محصول دوغ متعلق به عالیس است.
همچنین برند میهن با ۷۶ آگهی تنها برند فعال در فروردین ماه در حوزه دوغ بوده است. مجموعا در گروه محصولی لبنیات، دوغ با ۶,۵۸۸ آگهی در خرداد و تیر سهم بالایی از تبلیغات را داشته است، البته در دوماهه اول سال محصول شیر برند عالیس با ۱۰,۵۸۵ آگهی بیشترین تبلیغات را داشته است.
بیسکوییت و ویفر گرجی با۱,۸۵۳؛ بیشتری تعداد آگهی در تیرماه
علاوه بر تبلیغ شیر و دوغ و ماء الشعر؛ بیسکویت نیز این روزها رکوردار است. بیسکویت و ویفر برند گرجی با ۱,۸۵۳ تعداد آگهی، ۹۱% سهم از هزینه و ۸۹% سهم از زمان این محصول را در تیر ماه به خود اختصاص داده است. همچنین در چهار ماهه اول سال ۹۸، ۹۵% از فعالیت تبلیغاتی این محصول متعلق به برند گرجی بوده که در هر چهار ماه اول سال ۹۸ فعالیت داشته و برندهای دیگری از جمله ستاک، فرخنده، لینا، نیکا و سلامت در برخی ماهها در کنار آن قرار گرفتهاند.
عالیس و هی دی برندهای تبلیغ کننده در تیرماه
مجموعا در تیرماه ۹۸ در گروه محصولی نوشیدنی، ماءالشعیر با ۲,۳۳۱ آگهی جزء فعالاترین محصولات تبلیغاتی بوده و دو برند عالیس با ۱,۱۱۲ و هی دی با ۱,۲۱۹ تعداد آگهی، تنها برندهای فعال در این حوزه هستند که تبلیغات خود را از اردیبهشت ماه ۹۸ آغاز کردهاند. مجموعا هر چند تعداد آگهی هی دی بیشتر است اما عالیس ۹۵% از هزینه و ۸۸% سهم از زمان آگهیهای این محصول را به خود اختصاص داده است.
- منبع خبر : EMRC