روز قدس آرمان عملی انقلاب ماست
روز قدس آرمان عملی انقلاب ماست

وقتی مقام معظم رهبری در سخنان دل نشین خود در روز چهاردهم خرداد در حرم امام خمینی رحمت الله علیه سخن از شکوه زائدالوصف راهپیمایی روز قدس میگفتند شاید بعضی بر این باور بودند که آقا بایک دفاع تهاجمی در صدد تثبیت مواضع انقلابند. اما وقتی راهپیمایی برگزار شد و شکوه و عظمت و بزرگی […]

وقتی مقام معظم رهبری در سخنان دل نشین خود در روز چهاردهم خرداد در حرم امام خمینی رحمت الله علیه سخن از شکوه زائدالوصف راهپیمایی روز قدس میگفتند شاید بعضی بر این باور بودند که آقا بایک دفاع تهاجمی در صدد تثبیت مواضع انقلابند.

اما وقتی راهپیمایی برگزار شد و شکوه و عظمت و بزرگی ملت ایران در ایجاد اعتبار شگفتی دیگری آفرید متوجه دو اصل غیر قابل انکار شدم .

اول اینکه مردمی استوار تر و فهیم تر و انقلابی تر از مردم امروز ایران در همه جهان و حتی در گذشته خود ایران وجود ندارد و نداشته است.

دوم اینکه شناخت جامع و مانع و عمیق و قابل اتکای امام رحمت الله و تالی تلو آن فرزانه دوران مقام معظم رهبری از مردم امروز فی الواقع تنها یک اظهار نظر نیست بلکه یک سرمایه بی بدیل است که بدون کوچکترین مانعی ایران را به انقلاب مهدی عج تحویل خواهد داد.

ابتکار عمل روز قدس در بیان امام امت در طول چهل سال گذشته روحیه ای زنده و پایدار و استوار و قابل توسعه برای جبهه مقاومت ایجاد نموده است.

همین روحیه پیروزی بر داعش را دامن زده است. همین روحیه موجب بقای نظام اسلامی و پیروزی در ابعاد مختلف گردیده است. همین روحیه آرمان فلسطین را به گلبول سفید حیات دینی در گروههای جهادی مبدل نموده که با کمترین عمل ناشایستی بستر واکنش و عکس العمل را در تمام ارض فلسطین دامن میزند. همین روحیه مقاومت در جبهه های سوریه نشاط انقلابی ایجاد نمود تا جریان جولان را بیافزینند که تمام بدن امریکا و اسراییل و سعودی در مواجهه با آن کهیر خفت و دست پاچگی زده است.

چقدر شیوا تشخیص دادند که عمل های نابخردانه دشمنان از روی ترس و آشفتگی و بی سرو سامانی است. چقدر شجاعانه توضیح فرمودن که اگر دشمن یکی بزند ده تا خواهد خورد.

همین یک هفته پیش بود که «ایهود یعاری» مستشرق صهیونیستی که به عنوان تحلیلگر مسائل عربی در کانال‌های ۱۲ و ۱۳ تلویزیون این رژیم کار می‌کند و در محافل اسرائیلی به عنوان فرزند لوس دستگاه امنیتی در تل آویو خوانده می‌شود، چرا که در گزارش‌ها و تحلیل‌هایش تنفر خود را از هر کسی که حرفی مخالف او بزند، کتمان نمی‌کند.

علاوه بر این، اسرائیلی‌ها یعاری را مرجعی موثق برای واکاوی واقعی مسائل خاورمیانه می‌بینند و به نظر می‌رسد حرف روز گذشته او با این ضرب المثل همخوانی دارد که

«فریاد به اندازه درد کشیده می‌شود». در تحلیلی توافق کاهش تنش درباره جنوب سوریه را شکست راهبردی کامل سیاست اسرائیل در سوریه توصیف کرد.

وی اظهار نمود که ، سران اسرائیل قصد براندازی بشار اسد و بیرون راندن شرکای ایرانی وی از جنوب سوریه را داشتند اما دولت و  ستاد مشترک ارتش، آنگاه که امکانش فراهم بود آماده نبودند و نتوانستند انگیزه لازم را به افراد مسلح اسراییل بدهند. و این اظهار نظر بوضوح آشفتگی و بهم ریختگی اسراییل را در جریان جولا نشان میده. و بدن هیچ تردیدی این اثر از آثار ماندگار عملیات شجاعانه در تداوم روز قدس است.

این استراتژیست صهیونیست گفت که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل دست از سخنان بیهوده و تکراری خود برنداشته و می‌گوید که از کرملین خواسته اجازه ندهد نیروهای سوریه منطقه نفوذی را که اسرائیل در پشت مرزها با گروه‌های مسلح ایجاد کرده تحت سلطه خود بگیرد. او نمیداند بسیاری از سیاستهای مبارزاتی در جریان حضور روسیه با راهبرد تفسیر شده ایران عملیاتی میشود.

همین شرق شناس اسرائیلی به نقل از منابع امنیتی ارشد تل آویو گفته است : ایران و حزب الله هزار راه برای ادامه فعالیت خود پیدا خواهند کرد تا جولان سوریه را به تدریج به خط رویارویی مبدل کرده و در عمق سوریه استقرار نظامی داشته باشند.

یعاری به نقل از همین منابع امنیتی تصریح میکند ، اینکه اسرائیل حمله به اهدافی ایرانی در سوریه را متوقف کند به افزایش موج استقرار میدانی آنها در سوریه منجر خواهد شد و پوتین هم نیروهای پلیس چچنی را که به سوریه فرستاده وادار به کنترل جاده‌ها و محموله های خودروهای عبوری در آنجا نخواهد نمود. اسرائیل به هشدار شدید آمریکا به اسد درباره نفرستادن ارتش خود به مرزهای جنوبی سوریه اعتماد نکرد و در پی توافقی برآمد که خود را به عنوان یک متحد وفادار به اهل تسنن در منطقه خاورمیانه نشان دهد.

روز قدس آثار و برکات عدید ای بدنبال داشته است. ملتهای بزرگ در منطقه و جهان از روز قدس الهامات مقاومتی گرفته اند و همین موجب خواری روز افزون جبهه استکبار آمریکایی ، عربی ، عبری گردیده است. ما بحول و قوه و حمایت الله سبحانه وتعالی به آرمان قدس پایبندیم و به امریکا برای باز گرداندن سفارتخانه خود از قدس شریف اغراض و ساستها و نقطه نظرات مقاومت را تحمیل خواهیم نمود. ان شاالله.والسلام

حمید رضا نقاشیان