ریزش بی سابقه شاخص بورس
ریزش بی سابقه شاخص بورس
شاخص کل در بازار بورس دیروز (دوشنبه) هشت هزار و 235 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم 215 هزار و 822 واحد رسید.

به گزارش ایرنا، در معاملات دیروز پنج میلیارد و ۴۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال در ۳۷۱ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۲۸۴ واحد کاهش به ۴۴ هزار و ۸۱۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۸۹۴ واحد کاهش به ۳۱ هزار و ۱۹۶ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۹ هزار و ۲۵۵ واحد کاهش به رقم ۲۴۴ هزار و ۶۶۹ واحد رسید، شاخص بازار اول ۶ هزار و ۵۱۰ واحد و شاخص بازار دوم ۱۴ هزار و ۳۲۸ واحد کاهش داشتند.

در بین تمامی نمادها، بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۳۵ واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۲۸ واحد، بیمه ملت (ملت) با ۱۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۸۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۴۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۰۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۴۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۷۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۶۱ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۴۴ واحد اثر منفی از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

گفتنی است، در بین نمادهای دیروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، گروه مپنا ( سهامی عام) ، سیمان تهران، سایپا و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات دیروز همچون روز گذشته صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۴۶۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس نیز دیروز نزدیک به ۴۰ واحد کاهش داشت و به رقم ۲ هزار و ۶۲۳ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۸۱۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هشت هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و تولید نیروی برق دوماوند ( دماوند) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پالایش نفت شیراز ( شراز)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و پالایش نفت لاوان (شاوان) مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

  • منبع خبر : ایرنا