سهام عدالت را واقعی کنید
سهام عدالت را واقعی کنید

سیاست بر اندازی مثلث شوم اسرائیل آمریکا سعودی در ایران با ابزار ناراضی کردن مردم در خرداد و تیر ماه ۱۳۹۷ با تمام قوای منافقین و سلطنت طلبها به اوج عملیاتی رسید و با ابزارهای پنهان خود فرایند افزایش نرخ دلار و جمع آوری آن با خیال خام خود بستر ناتوانی اقتصادی اقشار اسیب پذیر […]

سیاست بر اندازی مثلث شوم اسرائیل آمریکا سعودی در ایران با ابزار ناراضی کردن مردم در خرداد و تیر ماه ۱۳۹۷ با تمام قوای منافقین و سلطنت طلبها به اوج عملیاتی رسید و با ابزارهای پنهان خود فرایند افزایش نرخ دلار و جمع آوری آن با خیال خام خود بستر ناتوانی اقتصادی اقشار اسیب پذیر را فراهم نمودند اما بدلیل عدم همراهی مردم شکست خوردند. دو اتفاق نادر در کنار این کودتای اقتصادی اتفاق افتاد.

اول اینکه دولت روحانی آن چنان وجاهتی از اعتارخود را بدست طوفان سپرد که تا امروز حد اقل دو وزیر و یک رئیس بانک مرکز از کابینه او حذف مفتضحانه شده اند و این مسیر برای حذف تیم اقتصادی او در مجلس شورای اسلامی به قوت ادامه دارد.

دوم اینکه با طراحی ساختار براندازی توسط آمریکاییها در ایران اصلاح طلبان در بسیاری از مواضع علیه روحانی و تیم او به نام طرفداری از مردم موضع گرفتند. این دو حادثه کنار لزوم رفتن روحانی به مجلس وپاسخ گفتن به سئوالات نمایندگان شرایط بسیار سختی را برای روحانی فراهم نموده است.نمایندگان  مجلس شورای اسلامی بعد از بازگشت از تعطیلات درک جامع تری از خواست مردم در حوزه های انتخابیه خود دارند اگر بداعی حاصل نیاید میروند تا تیم اقتصادی روحانی را تا حد میسور تنبیه نمایند. در کنار این اقدامات قوه قضاییه نیز دست به اقدامات تاثیر گذاری در حوزه برخورد با مظنونین به ارتکاب همکاری با جریانهای خارجی در ایجاد التهاب در بازار ارز زده است و تا کنون تعداد زیادی از عوامل تا حدی مرتبط با موضوع را یا دستگیر و یا ممنوع الخروج نموده است. همکاری دوقوه مقننه و قضاییه در استنطاق عملیاتی از عملکرد عوامل دولت البته تا حدودی میتواند از الام مردم بکاهد اما چاره این التهاب بوجود آمده فی الواقع با رفتارهای قهر آمیز که فقط پاسخ جرم را شاید بدهد، مرتفع نخواهد شد و باید چاره ای اثر گذار در حوزه توانمند نمودن مردم انجام دهیم که شاید باید به فعال نمودن سهام عدالت جدی تر اندیشیده شود. روزی که این حقیر طرح سهام عدالت را به دولت احمدی نژاد ارائه دادم در این اندیشه بودم که با کمک توانگران حوزه اقتصادی ارزش این سهام را در طول یک سال به یکصد میلیون تومان برسانم اما عواملی در دستگاه دولت احمدی نژاد این طرح را از ریشه ناکار آمد نمودند . اینکه ما بتوانیم با تمهیدات لازم مردم ایران را از فقر نجات بدهیم را یک کار انقلابی تلقی ننمودند.

اینکه با توسعه تولید ثروت اشتغال و رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی را افزایش میدهیم باور نداشتند. و برای عملی نشدن آن کارشکنی نموده و طرح را از مسیر خود منحرف نمودند.این طرح ابعاد امنیتی بسیار فراوانی در بر داشته است که هم اجازه رشد اقتصادی را از تمرکز روی ۴ درصدی ها تغییر میداد و هم زمینه برای بارور نمودن استعدادهای منطقه ای را در بطن خود داشت. و به نظرم هنوز دیر نشده و به راحتی میتوان اقدامات لازم برای فعال نمودن سهام عدالت را با مقصود فقر زدایی مطلق دامن زد و از احیای چنین روندی امید به زندگی در ایران را به کشور بازگردانید. والسلام

حمید رضا نقاشیان