شمارش معکوس فروپاشی
شمارش معکوس فروپاشی

تصویب قانون یهودیگری در مجلس رژیم صهیونیستی فضای مناسبی برای تعریف یک شیب تند برای سقوط رژیم صهیونیستی است. دولت ٰرژیم اشغالگر قدس سال گذشته قانونی را به کنست (مجلس نمایندگان ) برای بررسی و تصویب دادکه در ان قانون، مطابق مصوبات جدید به دست آوردن حق شهروندی در اسرائیل برای غیر یهودیان تنها از […]

تصویب قانون یهودیگری در مجلس رژیم صهیونیستی فضای مناسبی برای تعریف یک شیب تند برای سقوط رژیم صهیونیستی است.

دولت ٰرژیم اشغالگر قدس سال گذشته قانونی را به کنست (مجلس نمایندگان ) برای بررسی و تصویب دادکه در ان قانون، مطابق مصوبات جدید به دست آوردن حق شهروندی در اسرائیل برای غیر یهودیان تنها از طریق سوگند وفاداری به یهودیت اسرائیل میسر می شود.

این قانون با عنوان «قانون شهروندی» بعد از حدود یکسال در مجلس این رژیم به تصویب رسید و اعتراضات مهمی را از سوی اعراب اسرائیلی به دنبال داشت که بدون تردید حجم اتش زیر خاکستر را روز به روز افزایش میدهد.

این قانون که  به اعتقاد بیشتر ناظران  جهانی اعم از تحلیل گران سیاسی و جامعه شناسان دانشگاهی و روزنامه نگاران ، نوعی فاشیسم نژادپرستانه را دنبال می کند، فضا را برای پوسیده تر شدن پیله تنیده با زور اسلحه دور یک مردمی که هرگز یک ملت نخواهند شد را افزایش میدهد. تصویب این لایحه خشم اقلیت اعراب اسرائیل را به همراه داشته اسکه  که آنان افزون بر بیست  درصد جمعیت ساکن در اینسرزمینهای اشغال شده را تشکیل می دهند. همچنین گروهی از سیاستمداران اسرائیلی، لایحه مربوط به ایراد سوگند وفاداری را محکوم کرده اند اما سیاستمداران دست راستی این رژیم، از آن استقبال می کنند. آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل از مدافعان سرسخت این طرح به شمار می رود. وی در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود که پیش نویس قانونی را درباره «حق شهروندی و وفاداری به کشور» به مجلس تقدیم کند تا از این پس حقوق شهروندی در اسرائیل مستلزم ایراد سوگند وفاداری به این رژیم باشد. آویگدور لیبرمن که خود نگهبان سابق باشگاه شبانه و مهاجری از کشور شوروی سابق به این سرزمینها است و به خاطر رویکرد ضدعرب خود بارها مورد انتقاد قرار گرفته است ،  در نشست هیئت دولت و درست وقتی که پیش نویس این قانون در دولت باعنوان  قانون موسوم به قانون شهروندی در همراه با  ۲۲ وزیر رای آورد و هشت وزیر از جمله پنج وزیر از حزب کارگر و سه وزیر از حزب لیکود (حزب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر) نیز با آن مخالفت کردند ، عنوان کرد این قانون به امنیت اسرائیل در مقابل بدخواهان جهانی که شاید منظور او جمهوری اسلامی ایران بود این اظهارات را بیان کرده بود.

حزب دست راستی «اسرائیل، خانه ما» پیش از این پیشنهاد داده بود که کلیه اعراب اسرائیل، حتی افرادی که در اسرائیل متولد شده اند، این سوگند وفاداری را یاد کنند و متعهد شوند که در ارتش خدمت کنند. در رسانه های اسرائیلی این احتمال مطرح می شود که در ازای تصویب این لایحه، ممکن است دولت نتانیاهو با ادامه تعلیق فعالیت های ساختمانی در شهرک های یهودی نشین برای یک دوره کوتاه مدت دیگر موافقت کند.

جنبش حماس اقدام کنست  در تصویب این قانون را نقض علنی حقوق ملت فلسطین و تلاشی در جهت نابودی هویت  مردم اصیل و واقعی فلسطین دانست. این جنبش اعلام کرد: تصمیم دولت و مجلس اسرائیل در خصوص سوگند به وفاداری دولت یهودی در اسرائیل یک اقدام نژادپرستانه به منزله نقض حقوق ملت فلسطین و تلاشی در جهت نابودی هویت فلسطین است.

سخنگوی جنبش حماس اظهار داشت: این تغییر خطری عظیم بر وجود فلسطینی ها در اسرائیل است و بر این مساله تاکید دارد که دولت اشغالگر تمامی قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است.  این تجاوز علنی در سایه سکوت اعراب و ادامه مذاکره با اشغالگران و در سایه نبود عدالت بین المللی صورت گرفته و به منزله ادامه تجاوزگری اسرائیل است. این در حالی است که از زمان اظهارار مقام معظم رهبری حضرت ایت الله خامنه ای مد ظله مبنی بر این که «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» ، در بسیاری از مراکز در کل کشور تابلوی روزشمار نصب گردیده است و علاوه بر این ، این جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی در سال ۹۴ از نگاه مردم انتخاب شده است.

امسال ، سال ۱۳۹۷ سال چهارم  است که پاسخ رهبر انقلاب به تهدیدات نظامی رژیم صهیونیستی از سوی مردم به‌عنوان مهمترین جمله‌ی بیانات ایشان در سال انتخاب می‌شود.

رهبر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خامنه ای در سال ۹۲ نیز جمله‌ی «اگر غلطی از آنها [رژیم صهیونیستی] سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد»  را بیان فرموده بودند که هر دو جمله و خشم مقامات رژیم اشغالگر را به دنبال داشت که حتی بسیاری از تحلیلگران اسرائیلی ، برون رفت آمریکا از برجام را محصول این نگاه و اضطرابی که در غرب ایجاد کرده  است ، میدانند . به هر حال اتفاقات منعکس کننده این نگرانی ها و از جمله تصویب این قانون میتواند به فروپاشی این رژیم سرعت بیشتری داده و زمینه را برای ظهور حضرت صاحب اماده تر نماید چرا که این روزها فلسطینیان دیگر چشم به مذاکراتی از جنس اسلو و کمپ دیوید و … ندارند؛ آنها از «بازگشت» به سرزمین خود سخن می گویند و از تقدیم هزاران شهید باکی ندارند.

رویکردی که نشان می دهد پیروزی نزدیک است و نباید از صدای ترامپت ، ترامپ هراسی به دل راه داد؛ به تعبیر یکی از چریک های زندان کشیده  در دوران انقلاب، کشتارهایی از جنس «جمعه سیاه  یا ۱۷ شهریور» نشان از درماندگی بر قدرت نشستگان است. در چنین شرایطی که اراده ها بیدار شده است و هراسی از مرگ باقی نمانده، به خوبی روشن است که چرا امام خامنه ای – که بدون داعیه و عناوینی همچون آنچه جمال عبدالناصر برای خود ساخته بود، در عمل جبهه مقاومت را راهبری می کند- با اطمینان از شکست «معامله قرن» سخن می گوید.

ان شاالله. والسلام

حمید رضا نقاشیان