مدیرعامل ایرانایر گفت: در کنار کانال مالی ویژه ایران و اتحادیه اروپا، ایرانایر نیز با همین کشورها کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی راهاندازی کرده است. به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد فرزانه شرفبافی در حاشیه نمایشگاه صنعت لجستیک، با اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیش از اجرای طرح SPV (کانال مالی ایران […]
مدیرعامل ایرانایر گفت: در کنار کانال مالی ویژه ایران و اتحادیه اروپا، ایرانایر نیز با همین کشورها کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی راهاندازی کرده است.
به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد فرزانه شرفبافی در حاشیه نمایشگاه صنعت لجستیک، با اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیش از اجرای طرح SPV (کانال مالی ایران و اتحادیه اروپا)، طرح SPA (کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی ایران و اتحادیه اروپا) را طراحی کرده بود، اظهار داشت: امیدوارم در کنار کانال SPV، کانال مالی مدنظر شرکت هواپیمایی هما (SPA) نیز به زودی راهاندازی شود.
وی ادامه داد: نتیجه ایجاد کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی ایران و اتحادیه اروپا با سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس، افزایش پروازهای بینالمللی هما، امکان ورود و خرید هواپیمای جدید و امکان خرید قطعات هواپیما خواهد بود.
مدیرعامل ایرانایر درباره مجوز خرید هفت فروند ATR باقیمانده گفت: برای خرید اینATRها، مجوز اوفَک (اداره کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری آمریکا)، لازم است؛ از همین رو شرکت هواپیماسازی ATR مجدداً تقاضای خود را به اوفک ارائه داده است و ما باید ببینیم که آیا آمریکاییها به تقاضای ATR پاسخ میدهند یا خیر.
شرفبافی درباره ممنوعیت نشست و برخاست هواپیماهای هما در فرودگاههای اروپا افزود: ما از ابتدا هم هیچ مشکلی در نشست و برخاست هواپیماهایمان در فرودگاههای اروپا نداشتیم و این اشتباه در رسانهها بود که ایرانایر را به عنوان شرکت تحریم شده از سوی اروپا اعلام کرده بودند.
وی درباره فروش بلیت چارتری پروازهای هما تأکید کرد: هما اخیرا اپلیکیشن موبایلی شبکه فروش را راهاندازی کرده و از ابتدا هم بر روی فروش پروازهای چارتر کار نمیکرد./مهر