روز سه شنبه چهارم اردیبهشت امسال ۹۷ ناهار مهمان اخوان خاموشی در دفتر برادر زادگانشان اخوان لواسانی و پدر محترم ایشان بودم. این مهمانی بیشتر در صدد تقدیر از حکمیتی بود که جناب خاموشی برای رفع کدورت از خانواده محترم زرین و محترمین لواسانی ها شرف انجام یافته بود. در اثنای ناهار سئوالی پیش آمد […]

روز سه شنبه چهارم اردیبهشت امسال ۹۷ ناهار مهمان اخوان خاموشی در دفتر برادر زادگانشان اخوان لواسانی و پدر محترم ایشان بودم.

این مهمانی بیشتر در صدد تقدیر از حکمیتی بود که جناب خاموشی برای رفع کدورت از خانواده محترم زرین و محترمین لواسانی ها شرف انجام یافته بود.

در اثنای ناهار سئوالی پیش آمد که فی الواقع مقام معظم رهبری مسیر درستی را یرگزیده اند یا تا حدودی رفع اشکال شده مسیر حسن روحانی صحیح است؟ و از آنجا که من بیشتر طرف سئوال واقع شده بودم باید پاسخ دوستان را میدادم که البته منطقی هم در این پاسخ لحاظ شده باشد.

پاسخ را اینگونه شروع کردم که این سئوال شمارا نوع دیگری هم میتوان پرسید و آن اینکه واقعا نظام شاه چه اشکالی داشت؟

این سئوال البته باعث خنده ای طولانی شد که زمینه ای مسبوق به سابقه میان خود دوستان داشت و من در جریان موضوع نبودم .

خنده که تا حدودی پایان یافت من پاسخم را اغاز کردم که امروز اگر ولایت فقیه را از حاکمیت نظام حذف کنیم هم دنیا با ما مدارا میکند و هم نظام تقریبا در حد و حدودی همان نظام شاه خواهد شد.

شاید تفاوت عمده این باشد که شاه به آمریکا متکی بود امروز ما به اروپا خصوصا انگلیس.

علت تحقق انقلاب اسلامی اگر یادمان رفته باید یاد آوری شود.

مردم تحقیر شده در طول بیش از یکصد سال در اینکه هر قیام و اعتراضی به دخالت بیگانه و مدیریت مزدورانه در کشور ، کرده بودند، به نوعی انحراف یا شکست انجامیده بود این بار رهبری در راس حضورشان یافته بودند که زیر و بم انحرافات و وابستگی های رژیم شاه را میدانست فلذا در طول حدود ۱۵ سال دل به راهش باختند و مسیر زندگی خود را با خواست وی همسونموده و انقلاب اسلامی را آفریدند. کلیدی ترین حرف مردم این بود که ما آقا میخواهیم که بالای سرمان باشد نه نوکر و در طول این ۵۵ سال هم پای حرفشان ایستاده و آن را با هزینه ای زیاد به کرسی نشاندند. ادامه دادم که این مردم در این مسیر هزینه کرده اند و هنوز هم این هزینه را ادامه میدهند. تفاوت راه حسن روحانی و ارباب وی هاشمی رفسنجانی و حتی بنی صدر و میر حسین و از همه بد تر سید محمد خاتمی با مقام عظمای ولایت و پیش تر خود امام (ره) در این دو راه است اینکه ما حاکمیت رابرای پیاده کردن اسلام بخواهیم یا اسلام را برای حکومت و تلذذ دنیا را؟ تا اونجا که من تشخیص میدهم بجز مقام معظم رهبری و امام (ره) بقیه راه دوم را میرفته اند.

رژیم پهلوی تحت تاثیر فرامین لندن بستر فکری حکومت را بدست بهایی ها و ماسونیسم داده بود و اسلام به معنای اسلام با این معنا کاملا مخالف است. و البته این بدان معنا نیست که ما در جریان پیروزی انقلاب به پیشرفت کشور بی توجه بوده ایم.

پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی در بسیاری زمینه ها رشد متاسبی داشته و حتی رکورد شکنی داشته است..

امروز که دیدارمون را در آن مهمانی به در سرمقاله نگاه جامع به نظام اسلامی و رژیم پهلوی  در مقاله دوم به قلم میکشم لازم میدانم این بخشها را یک به یک در چند سرمقاله توضیح دهم تا حد اقل در تاریخ بماند که القائات دشمنان در این خصوص پاسخ منطقی و مستدل یافته باشد.

یکی ازتحفه های بسیار با ارزشی که این انقلاب به ما داده است، هدیه ای است که از جانب خدای تبارک و تعالی به ما عنایت فرموده است، همین است که دست قدرت های بزرگ از نیروهای مسح ما از سپاه پاسداران اقلاب اسلامی  ، از ارتش ، از بسیج ، از نیروهای انتظامی ، بریده شد و مستشارهای آنها بیرون رانده شدند و ما الان خودمان هستیم .

بعد از انقلاب یک گروه هایی پیدا شدند و یک جمعیت هایی که نظیر اینها در تاریخ  سابقه نداشته  است . . . من باب مثال  پاسداران، کمیته  های انقلاب اسلامی و امثال اینها، بسیج. اینها یک نوآوردهایی است که به برکت اسلام و تعهد ملت ما به اسلام پیدا شده است و بی سابقه است. بی سابقه است که به مجرد اینکه انقلاب می شود یک عده ای به نام پاسدار، یک عده ای به نام کمیته، یک عده ای به نام بسیج برای امنیت داخلی و مرزها از خود مردم جوشش کنند و امنیت کشور را بدون دخالت بیگانه بعهده بگیرند.

امروز فرماندهان خودمان. برای امنیت و حدود و ثغور و استقلال کشور آزادانه تصمیم میگیرند. استقلال دارند ، وابسته نیستند. قوای مسلح که باید یک هویت مستقلی باشد و غرور ملی اش محفوظ باشد، با اقتدار در مقابل هر قدرتی در دنیا محکم ایستاده است.

از دوره دفاع مقدس دیر زمانی نگذشته است چه کسی فکر میکرد ۸ سال مابتوانیم روی پای خود و بدون کوچکترین همراهی بیگانه و شاید باید بگویم بدون دوست این همه مقاومت کنیم.

هر روز ما در جنگ برکتی داشته ایم که در همه صحنه ها از آن بهره جسته ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده ایم، ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم، ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناخته ایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیده ایم که باید روی پای خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه های انقلاب پربار اسلامی مان را محکم کردیم، ما در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصا مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت ها و ابرقدرت ها سالیان سال می توان مبارزه کرد، جنگ ما کمک به فتح افغانستان را به دنبال داشت، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظام های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند، جنگ ما بیداری پاکستان و هندوستان را به دنبال داشت، تنها در جنگ بود که صنایع نظامی ما از رشد آن چنانی برخوردار شد و از همه اینها مهمتر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت.دوره دفاع مقدس باشکوه ترین دوره انقلاب اسلامی است و همین دفاع مقدس و جنگ پدیده هایی را به کشور تحویل داده است که یک قاسم سلیمانی آنها یمن و سوریه و عراق را در معرض آزادی قرار داده است. این مقاله را در دو سرمقاله دیگر دنبال کنید. والسلام

حمید رضا نقاشیان