هنگ کردن آیفون دردساز شد
هنگ کردن آیفون دردساز شد

به نقل از وب سایت گاردین، شرکت‌های مخابراتی و مراکز خدماتی و نیروهای امدادی همچون پلیس و اورژانس در کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند که ۲۰ بار در روز تماس‌هایی را ثبت و ضبط کرده‌اند که با گوش دادن به صدای آن سوی خط متوجه شده‌اند کاربران گوشی‌های آیفون به علت مشکل و هنگ […]

به نقل از وب سایت گاردین، شرکت‌های مخابراتی و مراکز خدماتی و نیروهای امدادی همچون پلیس و اورژانس در کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند که ۲۰ بار در روز تماس‌هایی را ثبت و ضبط کرده‌اند که با گوش دادن به صدای آن سوی خط متوجه شده‌اند کاربران گوشی‌های آیفون به علت مشکل و هنگ کردن گوشی‌هایشان به طور ناخوداگاه با شماره تماس‌های اضطراری (emergency calls) که به صورت پیش فرض برروی صفحه قفل گوشی‌های همراه وجود دارد، تماس گرفته‌اند. به گونه‌ای خودشان از این تماس آگاه نبوده و در حال صحبت درباره مشکل هنگ کردن گوشی آیفون خود بوده‌اند.

این مراکز امدادی همچنین عنوان کرده‌اند که این قبیل تماس‌ها از ماه اکتبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسیده است. به نظر می‌رسد وقتی که گوشی‌های آیفون با مشکل هنگ کردن مواجه می‌شوند، کاربران به منظور دسترسی هرچه سریع‌تر به اطلاعات مورد نظر در گوشی و برگرداندن آن به حالت طبیعی عجله از خود نشان داده‌اند و همین امر موجب شده که با لمس و حرکت سریع انگشتان خود برروی صفحه نمایش و صفحه قفل (Lock screen)گوشی آیفون، به طور ناخود آگاه گزینه تماس با شماره‌های اضطراری ۹۱۱ در آمریکا را لمس کرده‌اند و با این کار موجب ایجاد مزاحمت‌های ناخواسته برای مراکز امدادی شده‌اند.

این تماس‌ها که به بیش از ۱۶۰۰ مورد تاکنون رسیده است اما اپل هنوز علت دقیق این موضوع را به طور رسمی اعلام نکرده و تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این امر از خود نشان نداده است.