واکنش مثبت بورس به تحولات سیاسی و اقتصادی
واکنش مثبت بورس به تحولات سیاسی و اقتصادی
بازار سرمایه که در یک ماه گذشته روند نزولی به خود گرفته بود امروز بیش از ۱۶ هزار واحد رشد کرد و شاخص کل به دو میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید.

بازار سرمایه که در یک ماه گذشته روند نزولی به خود گرفته بود امروز بیش از ۱۶ هزار واحد رشد کرد و شاخص کل به دو میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید.

به گزارش صبح اقتصاد، پس از آن‌که نشانه‌های رشد بازار سرمایه با تحولات سیاسی و اقتصادی در ساعات پایانی معاملات روز گذشته دیده شد، امروز این بازار رشد مناسبی را سپری کرد. روز دوشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۶ هزار و ۱۹۳ واحد  افزایش یافت و به دو میلیون و ۷۸ هزار و ۹۰ واحد رسید.

این در حالی است که از روز پنجم خرداد دامنه نوسان در محدوده دو درصد قرار گرفته و هنوز ادامه دارد. ممکن است با متعادل شدن بازار دامنه نوسان به حالت قبل برگردد.

شاخص هم‌وزن نیز امروز ۲۴۸۴ واحد افزایش یافت و به ۶۷۵ هزار و ۱۵ واحد رسید.

تعداد معاملات بورس ۱۸۳ هزار واحد بود که ارزش آن ۴۸۴۰ میلیارد تومان شد.

واکنش مثبت بورس به تحولات سیاسی و اقتصادی
نقشه بازار بورس ـ دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

فولاد، فملی و وتجارت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. هم‌چنین وتجارت، فملی و فاذر از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز دوشنبه فرابورس ایران نیز ۱۵۵ واحد رشد کرد و شاخص آن به ۲۲ هزار و ۲۶۴ واحد رسید.

حدود ۱۲۳ هزار فقره معامله به ارزش قابل توجه ۴۱۱ هزار میلیارد تومان در فرابورس انجام شد.

آریا، شگویا و زاگرس بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. هم‌چنین شفام، کرومیت و زماهان از نمادهای پرتراکنش بودند.

به نظر می‌رسد عواملی همچون ابلاغ چهار مصوبه برای حمایت از بازار سرمایه در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و هم‌چنین معرفی کاندیداهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری، تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشته است.

محمدعلی احمدزاده اصل ـ کارشناس بازار سرمایه، صوبات چهارگانه دولت برای حمایت از بازار سرمایه و سودآوری صنایع بورسی را مثبت ارزیابی و در عین حال بر لزوم ثبات این مصوبات برای تاثیرگذاری بر بازار تاکید کرد.

به گفته وی، زمانی که مصوبات به صورت سیاست‌های کلان ابلاغ شود از سوی کارشناسان و تحلیلگران بازار بررسی و تحلیل می‌شود و جریان تاثیرگذاری بر وضعیت بازار سرمایه خواهد داشت.

از طرف دیگر برخی تحلیل‌گران معتقدند تا هشتم تیرماه که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم فرا می‌رسد اخبار مثبت و برنامه‌های کاندیداها درباره بازار سرمایه تاثیر مثبتی بر این بازار ایجاد خواهد کرد.

  • منبع خبر : ایسنا