پروژه تازه بازیگر جوکر
پروژه تازه بازیگر جوکر
بازیگر برنده اسکار برای ایفای نقش «جوکر» د ر پروژه جدیدش هم با سوژه‌ای تقریبا مربوط به مسایل روانی روبه‌رو است.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از ددلاین، از همین حالا شرکت «ای ۲۴» به بازار فیلم اروپا در برلین رفته تا نخستین فیلم خواکین فینیکس بعد از «جوکر» را به خریداران ارایه کند.” پروژه تازه بازیگر جوکر”

این پروژه درامی به نویسندگی و کارگردانی مایک میلز فیلمساز «زنان قرن بیستمی» و «تازه‌کارها» خواهد بود که هنوز عنوانی برای آن تعیین نشده است. «ای ۲۴» مسئولیت تهیه‌کنندگی و تامین مالی این پروژه را بر عهده دارد و فروش آن را از هفته آینده آغاز خواهد کرد. این پروژه احتمالاً بسیار در میان خریداران محبوب خواهد بود.

فینیکس بازیگر برنده جایزه اسکار در این فیلم نقش هنرمندی را ایفا می‌کند که باید از خواهرزاده جوان خود حمایت کند و به این ترتیب این دو در سفری به سراسر آمریکا، با هم نزدیک‌تر می‌شوند.

گبی هافمن بازیگر سریال «شفاف»، وودی نورمن بازیگر سریال «پولدارک» و کنت کینت برایان از «پنجه‌ها» دیگر بازیگران این فیلم هستند. این پروژه حدود ۱۰ میلیون دلار بودجه ساخت دارد و مراحل تولید آن اخیراً در نیواورلینز به پایان رسید.” پروژه تازه بازیگر جوکر”

فینیکس اخیراً به خاطر نقش‌آفرینی فوق‌العاده خود در فیلم «جوکر» مجموعه‌ای از نقدهای درجه یک و جوایز مختلف را از آن خود کرد. گفته می‌شود پروژه جدید این هنرمند هم تا حدودی به بیماری روانی مربوط خواهد بود چون پدر کودک با بیماری دوقطبی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

در حال حاضر تاریخ بیست‌ونهم ماه مه به عنوان روز اکران فیلم در ایالات متحده انتخاب شده است.

جوکر نخستین نمایش خود را در هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز تجربه کرد و برنده شیر طلایی بهترین فیلم شد. فیلم اکران گسترده خود را از تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۹ آغاز کرد.[۱۵] فیلم با تحسین منتقدان همراه بود و در زمینه فیلم‌نامه، کارگردانی و اجرای فینیکس مورد ستایش قرار گرفت. بنیاد فیلم آمریکا، جوکر را یکی از ده فیلم برتر سال ۲۰۱۹ معرفی کرد. جوکر همچنین یک موفقیت بزرگ در گیشه بود و توانست چندین رکورد فروش در ماه اکتبر را جابه‌جا کند. فیلم ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که بودجه ساخت آن ۵۵ میلیون دلار است که آن را به هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹، ۳۳امین فیلم پرفروش تاریخ سینما و پرفروش‌ترین فیلم درجه آر تاریخ سینما تبدیل می‌کند. جوکر همچنین پرفروش‌ترین فیلم کارنامه فیلیپس و فینیکس و تنها فیلم تاریخ سینما با درجه نمایشی آر است که توانسته به فروش میلیاردی برسد. ددلاین هالیوود تخمین زد که جوکر ۴۶۴ میلیون دلار برای برادران وارنر سود به ارمغان آورده‌است که آن را تبدیل به پرسودترین فیلم تاریخ سینما می‌کند که برمبنای یک شخصیت کامیک ساخته شده‌است. جوکر در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در چهار رشته از جمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه بود که در نهایت توانست جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای فینیکس و بهترین موسیقی متن را به خود اختصاص دهد. همچنین در نود و دومین دوره جوایز اسکار، فیلم در ۱۱ رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه اسکار بود که در نهایت دو جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فینیکس و بهترین موسیقی متن را به خود اختصاص داد. فینیکس بعد از هیث لجر، دومین بازیگری است که برای ایفای نقش جوکر برنده جایزه اسکار شده‌است.

  • منبع خبر : مهر