پزشکیان: روابط عمومی در معنای واقعی خود می‌تواند بستر وفاق و همدلی و همکاری باشد
پزشکیان: روابط عمومی در معنای واقعی خود می‌تواند بستر وفاق و همدلی و همکاری باشد

پزشکیان: روابط عمومی در معنای واقعی خود می‌تواند بستر وفاق و همدلی و همکاری باشد به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  مسعود پزشکیان در پیامی به «بیستمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی»، با موضوع «بررسی نقش روابط عمومی در ایجاد وفاق سازمانی، ملی و جهانی» تصریح کرد: رویکرد یک روابط عمومی قوی، علمی و کارآمد، […]

پزشکیان: روابط عمومی در معنای واقعی خود می‌تواند بستر وفاق و همدلی و همکاری باشد

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  مسعود پزشکیان در پیامی به «بیستمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی»، با موضوع «بررسی نقش روابط عمومی در ایجاد وفاق سازمانی، ملی و جهانی» تصریح کرد: رویکرد یک روابط عمومی قوی، علمی و کارآمد، باید تامین عدالت ارتباطی و اجرای حق و عدالت در توزیع و نشر آگاهی و انعکاس عاقلانه ضعف‌ها، نقدها و خواسته‌های مردم به مسئولان و تصمیم گیرندگان باشد. تردیدی نیست که در این مسیر باید صداقت، ارائه اطلاعات مطمئن، شفافیت و راستگویی و در کل، اخلاق ارتباطی، سرلوحه فعالیت‌ها باشد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به همه دست‌اندرکاران و تلاشگران روابط عمومی، از توجه شما به موضوع «وفاق» و توجه به نقشی که هنر هشتم می‌تواند در این زمینه ایفا کند، تقدیر می‌کنم.

تردیدی نیست که با ظهور رسانه‌های جدید، به ویژه سازمان‌های اجتماعی، آگاهی روزافزون افکار عمومی و نیز افزایش انتظارات ذی‌نفعان «روابط عمومی» به عنوان مدیریت ارتباطات یک سازمان با گروه‌های اجتماعی مرتبط، اهمیت بسیاری پیدا کرده و آن را به عنوان راهکار استراتژیک و کلیدی در عصر حاضر مطرح کرده است.

بر همین مبنا یک روابط عمومی قوی، علمی و کارآمد، برگ برنده مدیران در عصر حاضر است و با چنین توانی، می‌توان از یکسو پیوسته نبض افکار عمومی را به دست گرفت و با آن، تعامل شایسته‌ای کرد و از سوی دیگر، اطلاعات لازم را به شکل شایسته و عادلانه در اختیار مردم قرار داد.

اگر بتوانیم زمینه‌های استقرار یک روابط عمومی قوی را فراهم کنیم و به آن دست بیابیم، می‌توانیم از چنین ظرفیت و توان ارزشمندی برای کمک به ایجاد و توسعه «وفاق» در سطوح مختلف سازمانی، ملی و بین‌المللی استفاده کنیم.

قطعاً، روابط عمومی در معنای واقعی خود، راهبرد تکیه بر اشتراکات و دوری از اختلافات و اقدام برای حل و فصل آنها از طریق گفت و شنود واقعی، انتقادی و آزادانه است؛ درون‌مایه این نوع روابط عمومی تکریم انسان و پاسداری از کرامت اوست و نهایت تلاش شما دست‌اندرکاران روابط عمومی، باید کسب رضایت ذی‌نفعان مختلف باشد؛ دستاوردی که می‌تواند بستر وفاق، همدلی، همراهی، همکاری و موفقیت را فراهم سازد.

همچنین، رویکرد یک روابط عمومی قوی، علمی و کارآمد، باید تامین عدالت ارتباطی و اجرای حق و عدالت در توزیع و نشر آگاهی و انعکاس عاقلانه ضعف‌ها، نقدها و خواسته‌های مردم به مسئولان و تصمیم‌گیرندگان باشد. تردیدی نیست که در این مسیر باید صداقت، ارائه اطلاعات مطمئن، شفافیت و راستگویی و در کل، اخلاق ارتباطی، سرلوحه فعالیت‌ها باشد.

امیدوارم زیرساخت‌های استقرار این نوع روابط عمومی در کشور فراهم شود تا بتوانیم از ثمرات آن برای بهبود و تقویت ارتباط دولت ـ ملت، خدمت هر چه بیشتر به افکار عمومی، دستیابی به وفاق رسانه‌ای و توسعه همدلی اجتماعی و سیاسی بهره‌مند شویم.

ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد، برای دست‌اندرکاران روابط عمومی در سطح ایران و جهان، توفیقات بیشتر و برای این رویداد علمی، آرزوی موفقیت دارم و بر استفاده از نتایج آن در توسعه «وفاق» و نیز سیاستگذاری‌های ارتباطی تاکید می‌کنم.

مسعود پزشکیان

رئیس جمهوری اسلامی ایران

  • منبع خبر : ایسنا