چرایی دعوت‌نشدن حسینی و عالیشاه به تیم ملی
چرایی دعوت‌نشدن حسینی و عالیشاه به تیم ملی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره وضعیت سیدحسین حسینی و سایر بازیکنان پیش از سفر به هنگ‌کنگ صحبت کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره وضعیت سیدحسین حسینی و سایر بازیکنان پیش از سفر به هنگ‌کنگ صحبت کرد.

به گزارش صبح اقتصاد، امیر قلعه‌نویی قبل از سفر به هنگ‌کنگ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خیلی خوشحالم که شما دوستان خوب را که به مملکت و تیم ملی عرق دارید می‌بینم. در یک سال گذشته تحت هر شرایطی از تیم ملی حمایت کردید که جا دارد که از تک‌تک شما تشکر کنم. می‌دانید که بازی قبلی با ترکمنستان از چند جهت مهم بود. یک اینکه برای اولین بار ترکمنستان را در عشق‌آباد شکست دادیم و جواز جام ملت‌های آسیا را گرفتیم. همچنین سرگروه ماندیم، چون اگر مساوی می‌کردیم، نمره منفی می‌گرفتیم و در رنکینگ‌مان خیلی تأثیر می‌گذاشت. به هر حال مسابقه‌ای بود که درست است که با یک گل برنده شدیم اما سه امتیاز آن حائز اهمیت بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره بازی هنگ‌کنگ گفت: درباره هنگ‌کنگ نیز با همین نگرش خواهیم بود و با بچه‌ها نیز صحبت کردیم. اینکه بتوانیم در مرحله سوم گروهی در سید یک باقی بمانیم، این دو بازی برای ما بسیار زیاد مهم است. به همین دلیل بهترین نفراتی را که در ذهن‌مان بهترین بودند، انتخاب کردیم و با تمام قوا در این دو بازی حاضر می‌شویم.

سرمربی تیم ملی درباره دعوت بازیکنان جوان به تیم ملی عنوان کرد: خدا را شکر جوانانی که به اردوی قبلی دعوت کردیم، پس از آن اردو بازی‌های خوبی در لیگ انجام دادند و از این بابت خیلی خوشحالیم. آنها ما را به آینده امیدوار کردند. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد، این جوانان باید در کنار باتجربه‌ها قرار بگیرند و هم از نظر اخلاقی و رفتاری و هم از نظر فنی درس یاد بگیرند تا بتوانند در آینده به مملکت‌شان کمک کنند.

قلعه نویی در مورد عدم حضور سیدحسین حسینی در لیست تیم ملی همچنین گفت: در تیم ملی همیشه باز است. سیدحسین حسینی در دوره گذشته و قبل از شروع این فصلی که تمام شد، شرایط خوبی نداشت اما او را دعوت کردیم و یک نیمه مقابل کنیا نیز به او بازی دادیم و در جریان روند رو به رشد خود از آن شرایطی که خوب نبود، به شرایط خوب و توانایی‌هایش بازگشت. امسال هم جزو بهترین‌هاست. واقعیت این است که در لیگ گذشته جزو بهترین‌ها بود اما در این اردو خیلی بازیکنان‌ هستند که در اردوی قبلی حضور داشتند، اما در این اردو نیستند. همچنین خیلی از بازیکنان بودند که در لیگ عملکرد خیلی خوب داشتند که می‌توان به برخی نفرات در مس رفسنجان، استقلال و همچنین امید عالیشاه از پرسپولیس اشاره کرد اما با توجه به اینکه شرایط سنی‌اش بالا بود و عقبه ملی هم نداشت، او را دعوت نکردیم. همچنین خیلی از بازیکنان مثل رامین رضاییان اردوی قبلی بودند که ما ترجیح دادیم در این اردو نباشند. شرایط حسینی هم همینگونه است و به امید خدا در اردوهای بعدی حتما دعوت خواهد شد و جزو دروازه‌بانان خوب بوده است. امیدوارم همین روند برای حسینی ادامه داشته باشد.

او با اشاره به به‌کارگیری حسینی در زمانی که در استقلال حضور داشت، گفت: ۱۲ سال است که از استقلال دور هستم، اما هنوز یادگاری‌ام هست. همچنین من چهار پنج سال هست از سپاهان دورم اما سه کاپیتان این تیم یعنی نورافکن، کریمی و نیازمند یادگاری‌های من هستند. حسینی بازیکن خوبی است اما دیشب احساس کردیم که شرایط روحی و روانی خوبی ندارد. بچه‌ها نیز با او صحبت کردند و خداوکیلی هیچ مشکلی وجود ندارد. خیلی دوست داشتیم که در این اردو باشد ولی یکسری مسائل جزئی بود که به امید خدا قابل حل هستند.

سرمربی تیم ملی درباره انتقادها از عدم دعوت حسینی به تیم ملی گفت: شما ببینید درباره رحمان رضایی هم اوایل خیلی صحبت‌ شد اما وقتی مشکلش حل شد، آمد. حسینی هم مشکل آنچنانی نداشت و یعنی ندارد و می‌توانست در این اردو هم باشد. شاید برای بازی با ازبکستان از او دعوت کنیم تا کمک کند. وقتی حسینی را در اوکراین برای دیدار با دیناموکیف گذاشتم و بازی کرد، همان زمان گفتم که یکی از بزرگترین دروازه‌بان‌های ایران می‌شود که خوشحالم هم کاپیتان استقلال شده، هم دروازه‌بان تیم ملی و هم به جام جهانی رفت. او شاگرد خود من بوده و خیلی هم او را دوست دارم.

آیا بازیکنان جوان در بازی مقابل هنگ کنگ بازی خواهند کرد؟ سرمربی تیم ملی در این خصوص گفت: باید با همکاران‌مان مشورت کنیم‌. چون تیم ملی بدون تمرین می‌رود و باید آنجا شرایط جوان‌ها و لژیونرها را ببینیم. یقینا تغییراتی خواهیم داشت و به یکسری بازیکنان فضای بیشتری خواهیم داد. بگذارید از هنگ کنگ برگردیم و آن زمان درباره ازبکستان صحبت خواهیم کرد.

  • منبع خبر : ایسنا