کهکشان ما رو به انحراف است
کهکشان ما رو به انحراف است
چیزی در حال منحرف کردن کهکشان ما است.ستاره شناسان سالهاست که می دانند که لبه های راه شیری پیچ و تاب می خورند ، مانند یک کاسه ژله می پیچند و می تابند - اما هیچ کس نمی داند چرا؟

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد اما طبق یک مطالعه جدید با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط ماهواره آژانس فضایی اروپاGaia ، دیسک کهکشان راه شیری، که از صدها میلیارد ستاره تشکیل شده است، محکم می شود زیرا با کندی با یک کهکشان همسایه کوچکتر برخورد می کند.”کهکشان ما رو به انحراف است”

برای رسیدن به این نتیجه، تیمی از فیزیکدانان در انستیتو ملی ملی اخترفیزیکدان ایتالیا در تورین نحوه حرکت ۱۲ میلیون ستاره غول پیکر را در کهکشان راه شیری ما، آنطور که توسط تلسکوپ فضایی گایا ESA مشاهده شده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

تحقیقات آنها، همانطور که در مقاله ای که روز دوشنبه در ژورنال Nature Astronomy منتشر شده است، نشان می دهد که روشی منحصر به فرد که لبه های کهکشان ما پیچیده می شود ناشی از “برخورد اخیر یا مداوم با یک کهکشان ماهواره ای” است.

الیزا پوگگیو، نویسنده اصلی رهبر رصدخانه اخترفیزیکی تورین، در بیانیه ای گفت: “ما پیچ و تاب را با مقایسه داده ها با مدل های خود اندازه گیری کردیم.” “بر اساس سرعت بدست آمده ، پیچ و تاب یک چرخش را در مرکز راه شیری طی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون سال انجام می دهد.”

بنابراین کدام کهکشان در واقع به آرامی در حال فروپاشی خود است؟ اخترشناسان تصور می كنند كه این می تواند Sagittarius، كهكشان کوچکی باشد كه در مسیر شیری قرار دارد، زیرا شواهد زیادی وجود دارد كه قبلاً به آرامی توسط راه شیری جذب می شوند.