افتتاح جشنواره مستند آلمانی با یک فیلم ایرانی
افتتاح جشنواره مستند آلمانی با یک فیلم ایرانی
مستند «فریاد رو به باد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیاوش جمالی و عطا مهراد به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره مستند «کاسِل» در کشور آلمان به روی پرده می‌رود.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد  این مستند که پیشتر موفق به کسب جایزه بهترین فیلم نیمه بلند بخش مسابقه بین‌الملل دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت شده بود، در اولین حضور جهانی خود در بخش مسابقه اصلی فیلمهای بلند سی و ششمین جشنواره مستند «کاسِل» آلمان به عنوان فیلم افتتاحیه به نمایش در خواهد آمد.

«فریاد رو به باد» مستندی است اجتماعی با تمرکز بر پدیده بلوغ نوجوانان که داستان چهار سال تلاش نوجوان ساکن دروازه‌غار را برای خواننده شدن روایت می‌کند.

جشنواره بین‌الملی مستند «کاسِل» از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ نوامبر (۲۱ تا ۲۶ آبان) در شهر کاسِل کشور آلمان برگزار می‌شود و گفته می‌شود میزبان بیش از ۱۵ هزار میهمان و مخاطب به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای سینمای مستند اروپا است و فیلمهای منتخب از مجموع بیش از سه هزار  اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره گزینش شده‌اند.

عوامل مستند «فریاد رو به باد» عبارت‌اند از: تهیه‌کننده و کارگردان: عطا مهراد-سیاوش جمالی، فیلمبردار: عطا مهراد، تدوین: عطا مهراد-سیاوش جمالی، موسیقی: افشین عزیزی، صداگذار: حسن مهدوی، اصلاح رنگ: حمیدرضا فطورچیان-سیندخت رحیمیان، عکاس: مسعود شکرنیا، طراحی پوستر: عطا مهراد، مشاور کارگردان: مهرداد اسکویی، مشاور فیلمبردار: محمد حدادی.

  • منبع خبر : ایسنا