به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد مهدی نوید ادهم از تشکیل دوجلسه فوق العاده شورای عالی آموزش و پرورش از طریق ویدیو کنفرانس به دلیل حساسیت موضوع ادامه فعالیتهای آموزشی و برگزاری امتحانات خبر داد و اظهار کرد: در این دو جلسه ابعاد مختلف موضوع بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.”محتوای درسی حذف و یا به سال آینده منتقل نمیشود”
وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش تاکید دارد معلمان تمام محتوای درسی را تدریس کنند و هیچ محتوایی حذف و یا به سال آینده منتقل نخواهد شد لذا معلمان اهتمام داشته باشند تا پایان اردیبهشت ماه کار تدریس دروس به پایان برسد.
نوید ادهم، برگزاری حضوری امتحانات را اولویت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: مدلی برای برگزاری امتحانات نهایی و مدلی هم برای امتحانات داخلی پیش بینی کردیم که البته به حضور و یا عدم حضور دانش آموزان و همچنین تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا بستگی دارد لذا ما پیشنهادات را به ستاد مذکور ارائه و مصوبه ستاد در این خصوص را ابلاغ خواهیم کرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش قدردان زحمات مسئولانه مدیران و معلمان در این ایام کرونایی و قبل از آن است. همچنین تدابیری برای برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری اندیشیده شده است که بستگی به تصمیم ستاد ملی کرونا دارد و کنکور نیز بیست روز پس از آخرین امتحان نهایی برگزار میشود هرچند این موضوع نیز در شرایط فعلی مبهم است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی اظهار کرد: اگر شرایط اقتضا کرد پیشنهاد میکنیم با تصویب شورای عالی استانها، سال تحصیلی آینده از اواسط شهریور آغاز شود.
شیوع کرونا و تجارب جهانی اداره مؤسسات آموزشی”، سومین بخش از مجموعه “گزارش های بین المللی آموزش عالی و بحران کرونا” است.
در این گزارش که توسط محمد حسینی مقدم، عضو هیئت علمی گروه پژوهشی مطالعات آیندهنگر تهیه و تدوین شده، آمده است:« یکی از اهداف جهان شمول مبارزه با شیوع کرونا تامین امنیت و سلامت شهروندان است. فاصلهگذاریهای فیزیکی یکی از اصول و پروتکلهای جهانی برای دستیابی به هدف مذکور است.»
وی میگوید:«در میان بخشهای مختلف اجتماعی، بخش آموزش با توجه به تعداد زیاد ذینفعانی که در آن حضور دارند جزو اولین بخشهایی است که در سیاستهای فاصلهگذاریهای فیزیکی مورد توجه قرار میگیرد. گسترش دامنه شروع این ویروس در جهان مطابق گزارشی که یونسکو در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۰ ارائه کرده بیش از ۱۸۸ کشور را ناگزیر کرده است تا موسسات آموزشی را تعطیل کنند.»
در این گزارش تلاش شده است با تکیه بر تحلیل داده های چند نهاد بین المللی تصویری از چگونگی سیاست گذاری کشورها برای اداره موسسات آموزشی و تربیتی در تمامی سطوح پیش دبستانی، دبستان، متوسطه و آموزش عالی ارائه شود. بر این اساس دیدهبانی وضعیت و شیوه پاسخگویی کشورها در برابر بحران کرونا که با استفاده از سه پایگاه اطلاعاتی صورت گرفته است شامل این موارد است: یونسکو، سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه و سازمان بهداشت جهانی.
- منبع خبر : ایسنا