۱۷۷ فوتی و ۶۳۱۲ ابتلای جدید کرونا در کشور
۱۷۷ فوتی و ۶۳۱۲ ابتلای جدید کرونا در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۶۳۱۲ مبتلا به کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۰۵ نفر از آنها بستری شدند.”۱۷۷ فوتی و ۶۳۱۲ ابتلای جدید کرونا در کشور”

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۸۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۳ هزار و ۶۲۵ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۸۸۵ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری گفت: ۵۵۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون ۷ میلیون و ۴۶ هزار و ۴۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.”۱۷۷ فوتی و ۶۳۱۲ ابتلای جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها،۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر سعید نمکی در مراسم بزرگداشت روز پرستار، گفت: مدت‌ها فکر می‌کردم چه قرابتی است بین نام زینب و میلاد زینب (س) با روز پرستار. به خصوص در جریان بیماری کووید-۱۹ بود که وقتی دیدم در پشت لباس پرستاری نوشته بودند؛ “ما گر ز سر بریده می‌ترسیدیم، در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم” این قرابت را بیشتر احساس کردم. اینکه وقتی از بانوی بزرگوار که صحنه‌های غم‌انگیز کربلا را دیده بود، پرسیدند در کربلا چه دیدی؟، فرمود: “به خدا جز زیبایی ندیدم”. آنچه این زیبایی را در چشم حضرت زینب (س) بعد از آن همه رنج آفرید، فقط عشق و عاشقی بود و این قرابت عاشقانه بین پرستار که روزهای بسیار سختی را گذراند و آنچه که حضرت زینب (س) در کربلا دید و گذراند، بزرگترین وجه اشتراک پرستاران ما با حضرت زینب (س) است و اینجاست که این قرابت و نماد زیبای مشترک را می‌توانیم به خوبی حس کنیم.”۱۷۷ فوتی و ۶۳۱۲ ابتلای جدید کرونا در کشور”

حماسه جامعه بهداشت و درمان را تاریخ قضاوت خواهد کرد

وی با بیان اینکه من در مقابل همه جامعه بهداشت و درمان و نظام سلامت کشور سر تعظیم فرود می‌آورم که حماسه‌ای بسیار بی‌بدیل در کشور آفریدند، افزود: این حماسه را نه می‌توان با بیانی تقریر کرد، با زبانی گفت، با قلمی نگارش کرد و با وسیله و دوربینی به تصویر کشید. این عظمت و حماسه را تاریخ قضاوت خواهد کرد که در سال‌های سخت تحریم با دست خالی و با بدترین مضایقی که بر ما تحمیل شد، چه عظمت و حماسه ماندگاری خلق شد. من خودم را به عنوان یک شهروند و یک سرباز نظام سلامت، مدیون این جامعه شریف اعم از پرستار، پزشک، بهورز، علوم آزمایشگاهی و … می‌بینم. امروز دیگر روز پرستار را فقط روز پرستار نمی‌بینم. همانطور که روز پزشک، داروساز، علوم آزمایشگاهی و… را دیگر تنها مختص این افراد نمی‌بینم، بلکه این روزها متعلق به همه جامعه پزشکی است. زیرا در این مدت جامعه پزشکی و نظام سلامت ثابت کرد که همه در کنار هم و به عنوان ید واحد در خدمت مردم هستند. این عظمت، همبستگی و وفاق در جامعه پزشکی و در تاریخ این مملکت ثبت شد و حرمت و عزت این جامعه را مردم از کودک و بزرگ و در نسل‌های آتی در قلب، روح و ذهن و صفحات تاریخ این مملکت خواهد ماند. روز پرستار را به این عزیزان تبریک می‌گویم.”۱۷۷ فوتی و ۶۳۱۲ ابتلای جدید کرونا در کشور”

نمکی ادامه داد: گرچه امروز دلم نمی‌آید از آنچه که درباره مسائل مادی برای این عزیزان دنیال می‌کنیم، حرفی بزنم؛ چراکه مبادا خدایی نکرده مطالبات اقتصادی و دنیوی این عزیزان باعث شود که معنویت و علو درجات این قشر عزیز را نادیده بگیریم. آنچه که جامعه پزشکی، پرستاری و بهداشت و درمان کشور در این ایان خلق کرد را با هیچ معیار مادی نمی‌توان پاسخ داد.

  • منبع خبر : ایسنا