واکسن خارجی مطمئن می‌خریم/شهرهای دارای کرونای نزولی آبی می‌شود
واکسن خارجی مطمئن می‌خریم/شهرهای دارای کرونای نزولی آبی می‌شود
رییس جمهوری از تصویب وضعیت جدید آبی برای شهرهای کشور خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه امروز دولت، شهرهایی که تعداد کرونای مثبت آن دو در صدهزار بوده و شرایط کرونا در آنها نزولی باشد، آبی خواهند بود. در این شهرها همه کسب وکارها فعالیت خواهند کرد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پنجاه و یکمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت علی‌رغم اینکه در بسیاری از مناطق جهان شاهد توسعه ویروس کرونا بودیم و مشکلات فراوانی در برخی از کشورها مشاهده شد، با همکاری خوب مردم و مراعات پروتکل‌ها، روند در کشور ما کاهشی بوده است.”واکسن خارجی مطمئن می‌خریم

وی اضافه کرد: در مجموع آمار امروز نشان می‌دهد تلاش انجام گرفته در آذر ماه شرایط مناسب‌تری به وجود آورد و ۸۰ درصد بستری‌ها و ۷۰ درصد فوتی‌ها کاهش یافته است.  این رقم بسیار ارزشمندی است. اگرچه به آن نقطه مطلوب نرسیدیم و برای رسیدن به نتیجه هنوز باید تلاش خود را ادامه دهیم، اما شرایط بسیار بهتر شد.

ایجاد وضعیت شهر آبی در کنار شهرهای قرمز، زرد و نارنجی

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: همکاری مردم باعث شد امروز در مصوبات ما یک وضعیت جدید تصویب شد و آن وضعیت شهرهای آبی برای مناطق زردی بود که تعداد کرونای مثبت آن، ۲ در صد هزار خواهد بود و شرایط نزولی دارند. در این مناطق آبی تقریبا همه کسب و کارها فعالیت می‌کنند و در مناطق زرد هم با مراعات پروتکل‌های شدید کسب و کارها فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

وی افزود: در عین حال مسئله پایدارسازی شرایطی که امروز به آن رسیدیم بسیار مهم است تا به شرایط سخت گذشته برنگردیم و همچنین اقدامات پیشگیرانه برای اینکه وارد موج چهارم نشویم و تا پایان سال مشکل نداشته باشیم.

اقدامات خوبی در زمینه تامین واکسن داخلی صورت گرفته

وی افزود: تلاش می‌کنیم در خارج واکسن مطمئن بخریم و وارد کشور کنیم که علی‌رغم همه محدودیت‌ها و مشکلات که بیش از یک ماه،  ۴۰ روز گرفتار نقل و انتقال پول بودیم، تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.  جنایتی که آمریکا انجام داد یکی از مثال‌هایش تامین واکسن برای ما بود. همچنین اقدامات خوبی در زمینه تامین واکسن داخلی انجام می‌شود.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین