آمار کرونا در ایران ۲۸ بهمن / ۸۰۱۱ بیمار جدید شناسایی شد
آمار کرونا در ایران ۲۸ بهمن / ۸۰۱۱ بیمار جدید شناسایی شد
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۸۰۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درباره آخرین آمارهای کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۹۰ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۴ نفر رسید.”آمار کرونا در ایران ۲۸ بهمن”

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۸۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی افزود: سه هزار و ۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تاکنون ۱۰ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۴۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری تاکید کرد: بر اساس آخرین تحلیل‌‌ها، در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.آمار کرونا در ایران ۲۸ بهمن

به گفته وی، شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

دکتر حمید سوری رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با اشاره به آخرین وضعیت اپیدمی کووید ۱۹ در کشور، اظهار کرد: به دنبال اجرای اقدامات موثر در کنترل اپیدمی از جمله طرح محله محور مقابله با کرونا و همچنین اعمال محدودیت‌های سخت کرونایی، طی ۳ ماه گذشته شاهد روند چشمگیر کاهش موارد ابتلا، بستری و مرگ‌های ناشی از آن بودیم، با این حال متاسفانه شواهد اخیر نشان دهنده تحرکات و تغییرات روند اپیدمی در برخی از مناطق کشور است.

وی با بیان اینکه این تغییرات از چند جهت قابل توجه و بررسی است، عنوان کرد: مساله اول اینکه بروز جهش در ویروس و به تبع آن اپیدمی طبیعی بوده و به طور مرتب رخ می‌دهد؛ با این حال برخی جهش‌ها بر روی قابلیت بیماری زایی ویروس، برخی بر روی شدت بیماری‌زایی و برخی بر هر دو اثرگذار است؛ در این شرایط طبیعتا جامعه آسیب پذیری بیشتری نسبت به بیماری پیدا می‌کند.

این استاد اپیدمیولوژی با اشاره به راهکارهایی برای پیشگیری از اثرگذاری جهش‌های ویروس بر طغیان اپیدمی در جوامع، اظهار کرد: شناسایی سریع کانون‌های آلودگی و واکنش سریع نسبت به کنترل اپیدمی در این مناطق اولین راهکار است. این واکنش می‌تواند با توجه به شرایط اپیدمی از اعمال محدودیت‌های شدید و جدی یعنی قرنطینه کامل منطقه تا اقدامات ساده‌تر را شامل شود.

وی شناسایی و رصد نقشه جغرافیایی ویروس‌ با هدف پیشگیری از گسترش ویروس جهش یافته را اقدام اساسی بعدی دانست و گفت: در این راستا باید ورود مسافران از کشورهای درگیر به صورت جدی رصد و رهگیری شود و خود مسافران هم باید حداقل تا دو هفته در قرنطینه بمانند و با هدف پیشگیری از شیوع ویروس جهش یافته از حضور در جمع و دید و بازدید پرهیز کنند؛ ولی متاسفانه این مساله به خاطر ورود بدون نظارت افراد از مرزهای رسمی و غیررسمی و همچنین عدم مراعات قرنطینه از سوی مسافران با چالش‌هایی روبروست.

  • منبع خبر : تجارت نیوز