۱۵۱ فوتی جدید کرونا در کشور / ۱۱۶۶۴ تن دیگر مبتلا شدند
۱۵۱ فوتی جدید کرونا در کشور / ۱۱۶۶۴ تن دیگر مبتلا شدند
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۱۶۶۴ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۵۱ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد  بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۱۳۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۳۴ هزار و ۶۶۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۰۱ دُز رسید.”۱۵۱ فوتی جدید کرونا در کشور / ۱۱۶۶۴ تن دیگر مبتلا شدند”

از دیروز تا امروز ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۱۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۳۵۵ هزار و ۷۸۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۶۹۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۱۰ هزار و ۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۶۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.”۱۵۱ فوتی جدید کرونا در کشور / ۱۱۶۶۴ تن دیگر مبتلا شدند”

تا کنون ۲۴ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر مسعود یونسیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت کرونا در پیک پنجم بیماری در کشور، گفت: اولین مساله‌ای که وجود دارد، این است که ما نمی‌خواهیم با اصطلاحات فنی بازی کنیم و بگوییم روند افزایشی بیماری در کشور موج است یا قله است و … واقعیت این است که تعداد موارد بیماری ما در اردیبهشت ماه به سرعت افزایش یافت، بعد از آن به سرعت در حال کاهش بود و در حال حاضر هم متاسفانه این کاهش روند بیماری، متوقف شده و مجددا سیر افزایشی شده است. حال می‌خواهیم اسم این را پیک بگذاریم، موج بگذاریم یا قله و… خیلی با اصطلاحش کاری نداریم.

افزایش سریع موارد کرونا در برخی استان‌ها
میزان ابتلا در سیستان و بلوچستان از ظرفیت نظام بهداشت و درمان فراتر رفته‌ است

وی افزود: آنچه که مشخص است این است که تعداد موارد جدید بیماری به سرعت در برخی استان‌ها رو به افزایش است و این دارد به سایر استان‌ها هم سرایت می‌کند. بنابراین با یک بحران مواجهیم و اسمش را هرچه بگذاریم، خیلی محل بحث نیست. زیرا ما با اسم کار نداریم، بلکه با پدیده‌ای مواجهیم که در آن تعداد بیماران جدید تشخیص داده شده، به سرعت رو به افزایش است و در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان، از ظرفیت نظام بهداشت و درمان فراتر رفته و در سایر استان‌ها هم این خطر و نگرانی وجود دارد.

 

  • منبع خبر : ایسنا