قهرمان اسبق کشتی جهان: کامران یک زیرگیر قهار است/عبدالرشید فنی‌تر از تیلور
قهرمان اسبق کشتی جهان: کامران یک زیرگیر قهار است/عبدالرشید فنی‌تر از تیلور
دارنده نشان برنز کشتی آزاد جهان در المپیک ۲۰۰۸ پکن در تحلیل خود از مبارزات برمودای کشتی جهان گفت: این یک رویارویی فوق العاده است و می‌تواند برای کشتی دوستان مهیج باشد.

قهرمان اسبق کشتی جهان: کامران یک زیرگیر قهار است/عبدالرشید فنی‌تر از تیلور

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد سیدمراد محمدی  در خصوص تقابل گلادیاتور کشتی ایران با غول های جهانی اظهارداشت: تقابل احتمالی کامران قاسمپور و دیوید تیلور همان تقابلی است که دوستداران کشتی انتظار آن را در وزن ۸۶ کیلوگرم داشتند اما شرایط به گونه دیگر رقم خورد. بی تردید تیلور با نسخه المپیک قبلی و جهانی‌های چند سال اخیر بسیار تفاوت دارد او بعد از یک دوره مربیگری به کشتی بازگشته تا آخرین میدان‌های خود را تجربه کند. تیلور پیش از رویارویی با کامران باید از سد سخت عبدالرشید سعدالله‌یف بگذرد و این موجب شده تا تقابل احتمالی آنان در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

دارنده نشان برنز المپیک ادامه داد: تقابل کامران و غول های کشتی جهان جذاب و مهیج خواهد بود. دیوید تیلور کشتی گیری است که در ۶ دقیقه کامل مبارزه خواهد کرد اما رشید از لحاظ فنی در یک کلاس بالاتر از جادوگر آمریکایی است. تیلور اگر آماده باشد می‌تواند ستاره روسی را به چالش بکشد. مشخص نیست میزان آمادگی این ۲ قهرمان جهان و المپیک چگونه است. سعدالله‌یف اگر از لحاظ نفس کم نیاورد تیلور را شکست خواهد داد.

وی در خصوص تقابل کامران با قهرمانان جهان و المپیک نیز گفت: این یک دیدار مهیج می تواند برای کشتی‌دوستان ایران باشد. از میزان آمادگی کامران اطلاعی ندارم و اگر با آمادگی کامل باشد می تواند با هنر کشتی خود بزرگان را به چالش بکشد زیرا کامران یک زیرگیر قهار به شمار می‌رود. امیدوارم که ستاره کشتی ایران از این آزمون بزرگ سربلند خارج شود.

پیشکسوت کشتی ایران با تمجید از عملکرد تیم کشتی آزاد ایران در مسابقات امیدهای جهان گفت: کشتی ایران در رده‌های سنی نتایج درخشانی کسب کرده و امیدوارم این روند در بزرگسالان هم ادامه داشته باشد. البته بسیاری از ملی‌پوشان ما هم در سن پایین هستند اما افتخارات زیادی را کسب کردند. پشتوانه سازی بسیار خوبی انجام شده است و این به رقابتی شدن کشتی در ایران کمک خواهد کرد. امیدوارم در آینده برای هر وزن چند نفر مدعی داشته باشیم.

  • منبع خبر : ایرنا