ظرفیت اشغال هتلها در آذر بیش از ۱۱ درصد رشد داشت
به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد سیدرضا صالحی امیری روز سه شنبه در نشست مشترک روسای جوامع هتلداران استان ها و مناطق آزاد، سرمایه گذاران و مدیران هتل های زنجیره ای با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: خبرگزاریهای بزرگ دنیا ۱۷.۵ میلیون دلار برای تبلیغ هفته ای دو دقیقه برای گردشگری ایران مطالبه کردند؛ یعنی حدود یک همت برای یکسال باید پرداخت کنیم.
وی با بیان اینکه باید برای کاهش هزینه ها تبلیغات متقابل با کشورها انجام دهیم، تصریح کرد: برخی از کشورها مانند عراق پذیرفته اند تبلیغات به صورت تهاتری باشد.
صالحی امیری اضافه کرد: کمترین هزینه ای که برخی رسانه های بزرگ برای تبلیغات از ما درخواست کرده اند هفت هزار و ۳۰۰ دلار است.
به گفته وی رشد ظرفیت اشغال هتلها نسبت به سال قبل در فروردین ۴۸ درصد و در اردیبهشت ۱۵ درصد رشد داشت. مجموع رشد در خرداد، مرداد، شهریور، منفی ۵۲ بود و میزان رشد در آبان و آذر به مثبت ۱۰.۶ و ۱۱.۶ رسید.
نائب رئیس هتلداران کشور و رئیس جامعه هتلداران همدان نیز در ادامه جلسه گفت: وضعیت هتل هایی مانند مشهد، قم و کیش مطلوب است؛ اما شرایط هتلها در همه شهرها خوب نیست.
شیروانی افزود: براساس برنامه هفتم توسعه آییننامه جامعه هتلداران تغییر کرده است که دارای اشکالاتی مانند تغییر نام «جامعه هتلداران» به «انجمن هتلداران» است.
وی ادامه داد: با تغییر نام به دنبال کم کردن تولیت هتلداران هستند. بهتر است این مشکل با دستور وزیر حل شود.
تغییر جامعه هتلداران به انجمن در استان ها به معنی تغییر ساختار نیست
انوشیروان محسنی بندپی، معاون گردشگری، گفت: اهتمام وزارتخانه این دست که بعد از احصای مشکلات از طریق دولت به حل آن بپردازد. ساختار جامعه هتلداران حفظ شده است اما گفته اند از وحدت رویه تبعیت کنید و ساختار جامعه هتلداران در استانها در همان انجمن باشد. جابه جایی اسم به معنای تغییر ساختار نیست.
وی در پاسخ به شیروانی افزود: اگر در انتخابات کسی رای نیاورد، نباید به صورت موازی یک تشکل دیگر تشکیل دهند. اگر از تولیت هتلداران کاسته شده، می توانید آن را بازگو کنید.
- منبع خبر : ایرنا








































