نرد عشق آل سعود با منافقین هم جواب نداد
نرد عشق آل سعود با منافقین هم جواب نداد

از تیر ماه سال گذشته که شاهزاده آل سعود ترکی الفیصل در کنفرانس پاریس منافقین حضور یافته و در سخنرانی خود از مسعود رجوی بعنوان مرده نام برد تقریبا یک سال و نیم میگذرد و دست پخت از آنروز تا کنون منافقین با صدها میلیون  یورویی که از سعودیها گرفته و آموزشهایی که در اسرائیل […]

از تیر ماه سال گذشته که شاهزاده آل سعود ترکی الفیصل در کنفرانس پاریس منافقین حضور یافته و در سخنرانی خود از مسعود رجوی بعنوان مرده نام برد تقریبا یک سال و نیم میگذرد و دست پخت از آنروز تا کنون منافقین با صدها میلیون  یورویی که از سعودیها گرفته و آموزشهایی که در اسرائیل دیده اند در یک هفته اغتشاش در شهر های ایران دود شد و به هوا رفت.

ترکی الفیصل رئیس اسبق سازمان اطلاعاتی ال سعود در حجاز بود و پیرو دردی که از سردار سرافراز سپاه اسلام قاسم سلیمانی در برخورد با داعش کشیده بود با منافقین پیوند عاشقانه ای بنا نمود که علی الظاهر نتیجه اش سازمان دهی عوامل منافقین در شهرهای ایران برای ایجاد اشوب در بستر اعتراضات اقتصادی بوده است که با منویات برخی در داخل با پاسخ ندادن به اعتراض سپرده گزاران کاسپین زمینه گسترده تری یافت و اول حادثه مجلس را افرید که تیرشان کاملا به سنگ خورد و در مرحله ای به خیال خودشان وسیع تر از اعتراضات به حق مردم در جریان فشارهای اقتصادی بهره جسته و با کاپشن های کلاهدار خاکستری در اقصی نقاط ایران دست به شورش زده و مردم و جوانان پر شور ایران را به تحریک برای تخریب اموال عمومی و مایملک مردم سوق دادند که حتما با دستگیری های انجام شده بسیاری از دقایق موضوع برای ملت و مسئولین روشن خواهد شد.

اما در این فاصله باید و الزاما چند نکته قابل بررسی و تدقیق واقع شوند.

اول اینکه سعودی در میزان پولی که خرج کرده چه میزان بهره برداری کرده؟ و به عبارتی انچه منافقین در ایران کرده اند فی الواقع چند می ارزید؟

فرض میکنیم منافقین در ۲۰ شهر ایران جمعا توانسته باشند بین سه تا ۴ هزار نفر را تجهیز و سازماندهی نموده و اموزشهای لازم به ایشان داده باشند.

در شهر های کوچکتر هر شهر ۱۰۰ نفر و در شهرهای بزرگتر بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر و نهایتا ۴۰۰۰ نفر در حدود میانگین ۱۲ ماه حقوق و اسکان و آموزش وسفر هر نفر جمعا ۳۰ میلیون  تومان هزینه در بر داشته باشد که بطور حدودی میتوان گفت رقمی بالغ بر۱۲۰ میلیارد تومان را به ریال و اگر میانگین نرخ یورو را حدود ۴۰۰۰ تومان فرض کنیم این رقم به عددی در حدود ۳ میلیون یورو هزینه برداشته که باید گفت کلاه بسیار گشادی به سر رژیم سعودی رفته که به منافقین ۳۰۰ میلیون دلار پول تزریق نموده اند؟

نرد عشق سیصد میلیون یورویی در آن مقطع بسیار جذاب مینمود تا جایی که رسانه‌های سعودی به پوشش گسترده نشست منافقین در پاریس با حضور رئیس در آن زمان سابق سرویس اطلاعاتی آل سعود به پخش زنده آن نشست و انتشار عکسهای یادگاری آنان در تلویزیون و روزنامه های ال سعود پپرداختند،.

البته گاف بزرگ رسانه ای که ابهامات بسیار گسترده ای هم آفرید در سخنرانی ترکی الفیصل پدید آمد که از مسعود رجوی به عنوان مرحوم یاد نمود و این امر خشم مریم خانم را در پی داشت اما پول درشت این خشم را خوابانید و نهایتا نقشه نا امن کردن ایران از آن مقطع ریخته شد.

نکته قابل توجه برای سیستم اطلاعاتی و انتظامی در کشور مبلغ ۲۷۰ میلیون یوروی باقیمانده از ارقام پرداختی آل سعود است که باید مراقب بود از محل دیگری سر در نیاورد.

ناکامی آل سعود در یمن و شکست مفتضحانه در جریان حفظ بشار اسد در سوریه و اضمحلال ارتش های تروریستی احرار الشام و النصره و داعش و حتی جریان ابلهانه حریری همه و همه خشم منجر به دندان قروچه ائتلاف آل سود و صهیونیستها و امریکا را موجب و از نیابت عملیاتی منافقین سر در آورد. در همان زمان در تبلیغات رسانه ای روزنامه الوطن سعودی مدعی شد در نشست با منافقین، ده‌ها هزار ایرانی و صدها شخصیت از رویکردهای سیاسی مختلف جهانی حضور داشتند که میتوان گفت علاوه بر شاهزاده ترکی الفیصل، چند مقام سیاسی و دیپلماتیک آمریکا از جمله جان بولتون، رودی جولیانی و نیوت گینگریچ، و حتی برخی شخصیت‌های اروپایی،  و شماری از معارضان سوری خارج‌ نشین، و هم چنین  چند نماینده پارلمان مصر که همان زمان اعتراضات گسترده‌ای در مصر به حضور آنها صورت گرفت، حضور داشتند که این پیوند نامیمون را به اتکاء این حضور رقم زدند که نهایتا با همه تمهیدات تا کنون جواب نداده است. جالب اینجاست که دونالد ترامپ با قاطعیت بسمت  جهانی کردن موضوع اغتشاشات گام بر داشت اما ظرف سه چهار روز بادش خالی شد و معلوم شد زوری شاید ده هزار برابر این بنیه بکار رفته هم نخواهد توانست خللی در اراده ملت ایران بوجود آورد.

در ثانی نکته حائز اهمیت بلاهت عملیاتی این نیروهای آموزش دیده بود که به پرچم ایران اهانت کردند و ظرف همان ساعتهای اولیه از چشم همه ملت ایران افتادند و واقعا دست خدا پشت بلاهتشان هویدا بود. سوم  درک ملت ایران از دخالت خارجی ها در موضوع داخلی اعتراضات معیشتی ملت ایران بود ک با اعتراضات و راهپیمایی های به موقع و هوشمندانه رسما و علنا اظهار و به جهانیان مخابره شد. در همین رابطه روزنامه آمریکایی نیویورک‌ تایمز در گزارشی نوشت که بسیاری از مردم ایران همچون رهبرانشان، معتقدند که دستان خارجی در پشت اعتراضات در کشورشان بوده است. این گزارش نوشت، بسیاری از مردم ایران که کشورشان برای مدت‌ها در معرض مداخلات خارجی، از کودتای آمریکایی‌-انگلیسی در دهه ۱۹۵۰ گرفته تا تلاش‌های اخیر آمریکا و اسرائیل برای خرابکاری در برنامه‌ هسته‌ای این کشور بوده است، معتقدند که دستان خارجی در پشت پرده اعتراضات در کشورشان علنا و اشکارا دیده میشوند. منطبق با این گزارش، حمایت آشکار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهورافسار گسیخته آمریکا از معترضان، ظن و گمان‌ها در خصوص دخیل بودن دست خارجی در این اعتراضات را تقویت می‌کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز اینگونه نوشت : در حالیکه هیچ شواهدی از سازماندهی تظاهرات‌های ایران توسط دولت‌های خارجی وجود ندارد اما چندین کشور هم‌اکنون در تلاش هستند تا تعیین کنند که چگونه می‌توانند از هدف مشترکی که با بسیاری از معترضان در ایران دارند، حمایت کنند.

وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه از ایران خواست که دسترسی به خدمات شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام و تلگرام را محدود نکند و همچنین مردم ایران را ترغیب کرده است تا از شبکه‌های مجازی خصوصی برای دور زدن سانسور دولتی استفاده کنند. بر اساس این گزارش، دیپلمات‌ها و تحلیلگران می‌گویند که بحث‌هایی در لندن ، و سرزمین اشغالی فلسطین  و دیگر کشورها برای چگونگی کمک به تخریبگران ایران در جریان است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا و ناظران ایران می‌گویند اعتراضات در ایران ظاهراً بدون سازماندهی آغاز شده است لاکن شواهد موضوع حکایت از دستهای پشت پرده دارد.

«سوزان مالونی» معاون مدیر برنامه سیاست خارجی اندیشکده بروکینگز و مشاور اسبق مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور ایران می‌گوید:  «به طور قطع غرب و دشمنان منطقه‌ای ایران زمینه مشارکت در چنین فعالیت‌هایی را ندارند» اما این گفته اساسا واقعیت ندارد.

طبق این گزارش، زمانیکه اعتراضات آغاز می‌شود، شماری از کشورها تلاش می‌کنند به معترضان کمک‌ رسانی کنند.

حال و با توجه به روند رو به رشد تسلط نیروهای انتظامی و امنیتی ایران بر موضوع بنظر میرسد یک بار دیگر ملت ایران توطئه ای را خنثی نمود که بیگانگان در سطح وسیعی بدان مبادرت ورزیده و از منابع نفوذی داخلی خود استفاده نموده و جریان اعتراضات را سامان داده و نهایتا دستاویزی برای ارتکاب به توطءه فراهم آوردند.و هنر ما باید این باشد که دستان امریکا را در فرایند بستر سازی شناسایی و آرزوی دیرینه استکبار برای ضربه زدن به منویات دینی و ملی ملت ایران را به یاس مطلق تبدیل کنیم.

حمیدرضا نقاشیان

والسلام.