نمایشگاه «گیفتشو» ژاپن درحالی برگزار میشود که برای اولین بار هنرمندان صنایعدستی ایران در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد و آثار خود را به نمایش میگذارند. نمایشگاه «گیفت شو» یا نمایش «هدیه» در دو هفته متوالی در خلیج توکیو برگزار میشود. هفته اول آن در روزهای ۳۱ ژانویه تا ۳ فوریه در محل نمایشگاه بینالمللی «بیگ […]
نمایشگاه «گیفت شو» یا نمایش «هدیه» در دو هفته متوالی در خلیج توکیو برگزار میشود. هفته اول آن در روزهای ۳۱ ژانویه تا ۳ فوریه در محل نمایشگاه بینالمللی «بیگ سایت» برپا خواهد شد. این نمایشگاه با عنوان زندگی – طراحی و شعار زندگی شادتر با طراحی بهتر، مبلمان و دکوراسیون داخلی را در سالنهای ۱ الی ۳ به نمایش میگذارد. نمایشگاه هفته دوم نیز از ۷ تا ۹ فوریه به مدت سه روز در همه سالنها با عنوان اسباب بازی، لوازم التحریر، گواهینامه، مد، زیبایی و خارجی اجرا خواهد شد.
غرفه جمهوری اسلامی ایران نیز در هفته دوم این نمایشگاه برای اولین بار به صورت متمرکز با کمک نمایندگی اطلاعرسانی گردشگری حضور خواهد داشت. سال ۲۰۱۸ این نمایشگاه چهل و دومین سال خود را پشت سر میگذارد نمایشگاهی که از آن بهعنوان بهترین دروازه ورود به بازار هدیه ژاپن یاد میشود.
در این باره، سید عباسعلی امامیه نماینده اطلاعرسانی گردشگری ایران در ژاپن که در برپایی غرفه ایران در این نمایشگاه نقش مهمی داشته، به خبرنگار مهر میگوید: سال ۲۰۱۷ تعداد غرفههای این نمایشگاه چهار هزار و ۹۳ غرفه بود که در مقایسه با نمایشگاه معروف مایسون پاریس با دو هزار و ۸۷۱ غرفه و نمایشگاه نیویورک با دو هزار و ۶۰۰ غرفه بیشترین تعداد غرفهها را دارد. امسال نیز با رشدی ۲۲ درصدی با ۵ هزار غرفه رکوردهای قبلی خود را خواهد شکست که نسبت غرفههای داخلی و خارجی به ۴۶۵۰ و۳۵۰ غرفه ارتقاء خواهد داشت. غرفه ایران نیز با فضای ۵۴ متری دستاورد هنرمندان ایرانی را به نمایش خواهد گذاشت.
وی از ثبتنام ۱۱ نفر از هنرمندان ایرانی برای شرکت در این نمایشگاه خبر میدهد و میگوید: این افراد بیشتر برای پیدا کردن شریک تجاری خود در این نمایشگاه حضور پیدا میکنند نه برای فروش، چرا که ماهیت این نمایشگاه ایجاد ارتباط بین شرکای تجاری است تا فروش اجناس در چند روز نمایشگاه. همچنین هزینه شرکت در این نمایشگاه را دولت ژاپن میدهد اما هزینه سفر به عهده هنرمندان شرکتکننده خواهد بود.
وی درباره اهمیت حضور ایران در این نمایشگاه نیز میگوید: اگر ایران تمایل داشته باشد در بازار ژاپن شرکت کند، این نمایشگاه یکی از راههای ورود است. البته این کل ماجرا نیست بلکه کالاهای ایرانی باید بتوانند در رقابت کیفی و کمی حرفی برای گفتن در مقایسه با کالاهای دیگر رقبا داشته باشند. اگر میخواهیم در بازارهای جهانی نقشی داشته باشیم میبایست بتوانیم از کیفیت محصولات رقبای خود آگاه شویم و با نمونههای ایرانی مقایسه کنیم. همچنین پیدا کردن مشتری ژاپنی میتواند چرخهای کارخانهها و کارگاههای صنایعدستی ما را بچرخاند.