گمانه میزند این شور دردلم که دمی به حال مردم بیچاره هم بیاندیشــــم
گمانه میزند این شور دردلم که دمی به حال مردم بیچاره هم بیاندیشــــم

حمیدرضا نقاشیان وامهایی که ممکن است دکتر حسن روحانی را از مسیر اعتدال – که خود مدعی پرچمداری آن است – جدا نمایند به سه دسته میتوان تقسیم نمود: دسته اول وامهایی هستند که میلیونها ایرانی در داخل و خارج از کشور درقالب آرا خود و به امید تغییر در شرایط سیاسی- اجتماعی و معیشتی […]

حمیدرضا نقاشیان

وامهایی که ممکن است دکتر حسن روحانی را از مسیر اعتدال – که خود مدعی پرچمداری آن است – جدا نمایند به سه دسته میتوان تقسیم نمود: دسته اول وامهایی هستند که میلیونها ایرانی در داخل و خارج از کشور درقالب آرا خود و به امید تغییر در شرایط سیاسی- اجتماعی و معیشتی خود به دکتر روحانی پرداخته اند و تا مطمئن نشوند که این وامهای تقدیمی در مسیر اهداف تبیین شده بکار گرفته نخواهند شد تقاضای استرداد آن را نخواهند نمود.
دکتر حسن روحانی به مردم وعده هایی داد که اهم آنها حکایت از برداشتن تحریم ها و بهبود شرایط معیشت عامه بوده است. دکتر روحانی با انقلاب اسلامی بیگانه نیست و ارزش کار امام (ره) را در ساختن نظامی دین مدار و استوار که پاسخگوی انسان امروز است بخوبی میشناسد.
دکتر روحانی اعتبار خون شهیدان را که ایثار گرانه به پای ریشه های نخل نظام اسلامی نثار گردیده و موجب استواری این نهال نوپا گردیده میداند. دکتر روحانی دین آشناست و نزد خدای خود به عاقبت به خیری اعتقاد قلبی و باطنی دارد.

ومیدانیم آنچه به اختصار گفته شد و صد ها عامل آشکار و پنهان که در اندیشه و اهداف دکتر روحانی موجود است سبب خواهد شد که قدر و منزلت وام ماخوذه را به نیکی و سرافرازی ادا نموده و در زمان مطلوب به صاحبانش باز گرداند.
لذاست که نزد جهانیان کرامت ایرانیان و عظمت ایران را برجسته ترخواهد نمود و از اینکه پرچم کشورش با افتخار در لحظه لحظه های تاریخ آینده جهان به تناسب بلندی نام پر آوازه و تمدن کهن این مرز و بوم برافراشته بماند برخود خواهد بالید و اجازه نخواهد داد این میراث گرانبها به ثمن خوشایند دو دسته وام دهنده دیگر مثقال نمی به دغدغه ای از جنس عزت دچار شود.

دسته دوم که وام مشهودی به میدان رقابت و پیروزی دکتر روحانی تقدیم نموده اند احزاب و اشخاص هستنند که صد البته هریک بیشتربه منافعی که از وام اعطایی نصیب خود خواهند نمود می اندیشند.
ازهم اکنون برخی تبلیغ میکنند که اگر عکس ما و حمایت ما نبود چنین رای قاطعی نصیب دکتر روحانی نمیشد و این شیوه از تبلیغات خدای ناکرده میتواند در نگاه رئیس جمهور ملت ایران کژی بیافریند و در همین راستا برخی انتقام جویی ها از گذشته چه در قبال ادبار ملت یا رهبری به آنان و چه درقبال منفعتهای شخصی و فامیلی و یا گروهی مد توجه و اعمال نظر واقع شوند که حتما دکتر روحانی با استعانت از درگاه باریتعالی خود را مصون از این نوع کژیها خواهند نمود.

از وامهای شخصیتی که بگذریم به تسهیلات احزاب میرسیم که در نوع خود قابل بررسی و تحلیلند. احزاب حامی دکتر روحانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری دو گونه اند: گونه اول آنانی هستند که تجربه نشان داده از جیب دشمنان نظام جمهوری اسلامی و برای تحقق و تحکیم خواست مشترک خود و دشمن در کشور هزینه میکنند که وام آنان به دکتر روحانی از سر خلوص و اعتلای منافع ملی نبوده و ضمنا ناچیز هم تلقی میشود که از آنها میتوان به ملی مذهبیها و جنبش سبزیها و منافقین و مجاهدین نام برد و گروه دوم احزابی که در چارچوب نظام و با اتکا به قانون اساسی برای پیروزی دکتر روحانی تسهیلاتی به میدان آورده اند.
این گونه احزاب منافع ممکن الحصولی را دنبال میکنند که اگر در راستای اعتلا و منافع ملت بزرگ ایران تعریف شده باشند در بستر اولویتهای نظام قابل الوصول تلقی خواهند شد و اگر کوچکترین زاویه ای با عزت و اعتبار و اعتلای اهداف انقلاب اسلامی پیدا کنند نه تنها قابل پاسخ نیستند بلکه نیاز به افشای توقعات آنان فراهم خواهد شد تا چنان زاویه ای از تنگی ابتدایی به فراخی انتهایی نیانجامد.
و از آنجا که دکتر روحانی هم روحانی است و هم از سردمداران انقلاب اسلامی محسوب میشود به این ظرافت در اجرا واقف است و جای نگرانی نخواهد بود.

دسته سوم از وام دهندگان جریانهای پنهانی هستند که نوعا از خارج از کشور و با انگیزه های خصومت و دشمنی با انقلاب به میدان تاثیر گذاری آمده اند.
برخی از آنان خود را در جشن ملی پیروزی بعد از انتخابات نشان دادند و برخی هنوز برای ملت ایران ناشناخته اند و اهداف اقتصادی و سیاسی اجتماعی خصمانه ای را در قالب دوستیهای ظاهری درسر می پرورانند.
این دسته در کشورهای خارجی به وابستگان به انجمنهای فراماسونری مشهورند و در ایران هم از زمان میرزا ملکم خان سابقه ای مخوف ولی ظاهرفریب دارند که البته جای خوشنودی است که دکتر روحانی علاوه بر روحانی بودن تحصیلات عالیه حقوق از خارج دارند و با این شیوه ها آشنایی دارند و طبعا با عرقی که نسبت به دین و کشور دارند از نفوذ آنان جلوگیری خواهند نمود.
خوشبختانه هم ارتش جمهوری اسلامی و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم نظام اطلاعاتی کشور در همان ساعات اولیه پیروزی ندای نصرت سرداده و اعلا م حمایت و همکاری با دکتر روحانی نمودند واین جای خوشحالی است که ایشان ابزارهای مقابله با این بهره جویان را خواهند داشت.
بسیار امیدواریم که فضا بدست دکتر روحانی و با حمایت ملت و رهبری به کامیابی ملت و انقلاب اسلامی منجر شود.