تقدیر از نویسندگان و تصویرگران ایرانی در کنگره IBBY
تقدیر از نویسندگان و تصویرگران ایرانی در کنگره IBBY

سه نویسنده و تصویرگر ایرانی در حاشیه سی و ششمین دوره کنگره ادبیات کودک و نوجوان دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان تقدیر شدند  سه هنرمند و نویسنده ایرانی در عرصه ادبیات کودک و نوجوان در مراسمی که عصر روز جمعه نهم شهریور ماه برگزار شد در حاشیه سی و ششمین کنگره ادبیات کودک و نوجوان دفتر […]

سه نویسنده و تصویرگر ایرانی در حاشیه سی و ششمین دوره کنگره ادبیات کودک و نوجوان دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان تقدیر شدند

 سه هنرمند و نویسنده ایرانی در عرصه ادبیات کودک و نوجوان در مراسمی که عصر روز جمعه نهم شهریور ماه برگزار شد در حاشیه سی و ششمین کنگره ادبیات کودک و نوجوان دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) در شهر آتن تجلیل شدند.

این سه نفر شامل فرهاد حسن زاده نویسنده ایرانی، فرزاد فربد مترجم ایرانی و نازنین عباسی تصویرگر ایرانی بودند که امسال در  فهرست افتخار دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان قرار گرفته و در مراسمی که در شهر آت برگزار شد جوایز خود را دریافت کردند.

بر اساس این گزارش فرهاد حسن زاده به خاطر تالیف کتاب زیبا صدایم کن که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است، فرزاد فربد برای ترجمه کتاب» اقیانوس انتهای جاده» که در انتشارات پریان منتشر شده است و نازنین عباسی به خاطر تصویرگری کتاب  «احتیاط، خطر حمله موش‌ها و دیگران…» که از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است در این فهرست قرار گرفته بودند.

سی و ششمین کنگره ادبیات کودک و نوجوان دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) از ۳۰ آگوست تا یکم سپتامبر سال ۲۰۱۸ در شهر آتن یونان برگزار شد.

موضوع سی و ششمین کنگره ادبیات کودک و نوجوان «دیدار شرق و غرب با یکدیگر  پیرامون کتاب و افسانه های کودکان» خواهد بود که در دو روز به بررسی آن پرداخته شد.

به گفته حائری در این دوره از کنگره به نقش ادبیات کودکان با تمرکز درتنوع فرهنگی توجه خواهد شد و بر تفاوت‌ها و شناخت تشابهات آن در فرهنگ‌های مختلف پرداخته شد.