از حق خود در مدیترانه شرقی و «اژه» دفاع می‌کنیم
از حق خود در مدیترانه شرقی و «اژه» دفاع می‌کنیم
وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: برای حفظ حقوق بین المللی خود در منطقه مدیترانه شرقی و اژه جهت دفاع حقوق مردم جمهوری ترک قبرس شمالی تلاش کرده؛ اما هیچ سخن زوری را نمی‌پذیریم.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با آناتولی درباره تحولات اخیر در مدیترانه شرقی گفت: برای حفظ حقوق بین المللی خود در منطقه مدیترانه شرقی و اژه جهت دفاع حقوق مردم جمهوری ترک قبرس شمالی تلاش کرده؛ اما هیچ سخن زوری را نمی‌پذیریم.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه گفت: منابع انرژی دریای اژه و مدیترانه باید پلی برای برقراری صلح، مذاکره و توسعه مشترک باشد. داشتن آینده‌ای مملو از صلح مشروط به تعیین حدود اختیارات دریایی با توافق تمام کشورهای ساحلی است.

وی در این باره ادامه داد: از دیدگاه ترکیه، تمام مشکلات در چارچوب حقوق بین‌الملل، حسن همجواری، حسن نیت و احترام متقابل، مذاکره و راه مسالمت‌آمیز قابل حل است. ما در چارچوب اصول اقدام کرده و این توقع را از مخاطبان نیز داریم. ترکیه چشم به خاک هیچ کشوری ندوخته است. لازم است از اقداماتی که به امنیت متقابل، صلح و ثبات منطقه آسیب وارد می‌کند، اجتناب شود.

  • منبع خبر : مهر