به نقل از بیزینس اینسایدر، بنابر اعلام این گزارش آمازون رتبه اول را دارد . آمازون که بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان به شمار میرود، سال گذشته رشدی ۴۲ درصدی در سهام خود را تجربه کرد تا با ۱۵۰.۸ میلیارد دلار ارزش، با ارزشترین برند جهان شود. علاوه بر فعالیت اصلی، آمازون در تولید فضای زیرساختی و قطعات الکترونیکی نیز فعال است. […]
به نقل از بیزینس اینسایدر، بنابر اعلام این گزارش آمازون رتبه اول را دارد . آمازون که بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان به شمار میرود، سال گذشته رشدی ۴۲ درصدی در سهام خود را تجربه کرد تا با ۱۵۰.۸ میلیارد دلار ارزش، با ارزشترین برند جهان شود. علاوه بر فعالیت اصلی، آمازون در تولید فضای زیرساختی و قطعات الکترونیکی نیز فعال است. دومین برند متغلق به اپل است.اپل شرکت مشهوری که بیشترین درآمد خود را از محل فروش گوشیهای آیفون کسب میکند و سهام آن در سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافت، با ارزشی معادل ۱۴۶.۳ میلیارد دلار، دومین برند باارزش جهان است. سومین رتبه به گوگل رسید. با وجود عملکرد بهتر از پیشبینی، گوگل از رده اول به سوم سقوط کرده است. ارزش سهام گوگل با ۱۰درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۲۰.۹ میلیارد دلار رسید. سامسونگ که سال گذشته در رتبه ششم قرار داشت، موفق شد به کمک گوشیهای گلکسی، تبلتها و لوازم خانگی خود، با ۳۹ درصد افزایش سهام به چهارمین برند برتر با ارزشی معادل۹۲.۳ میلیارد دلار تبدیل شود. ارزش سهام فیس بوک در سالی که گذشت ۴۵ درصد افزایش یافت و به ۸۹.۷ میلیارد دلار رسید اکنون در جایگاه پنجم قرار گرفته است. ای تی اند تی، علی رغم کاهش پنج درصدی در ارزش سهام، این شرکت هنوز هم با ارزشی معادل ۸۲.۴ میلیارد دلار، ششمین برند باارزش جهان است. مایکروسافت هم با وجود افزایش شش درصدی سهام، با ارزش ۸۱.۲ میلیارد دلاری، امسال با دو پله سقوط نسبت به سال گذشته، هفتمین برند باارزش جهان شده است. سهام شرکت ورایزون که سال گذشته پنج درصد کاهش یافت تا ارزش آن به ۶۲.۸ میلیارد دلار برسد که بخش مهمی از این مساله به دلیل از دست رفتن مشتریان آن بود از این رو رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است. والمارت، با تعطیلی حدود ۶۰ فروشگاه، چشمانداز این فروشگاه زنجیرهای نامطمئن به نظر میرسد اما با وجود کاهش یک درصدی سهام، ارزش این برند ۶۱.۵ میلیارد دلار است و به همین جهت در رتبه نهم قرار گرفته است. رتبه هم به آی سی بی سی رسید. بانک صنعت و تجارت چین نیز به مانند سهم خود این کشور از برندهای جهانی افزایش یافته است و با افزایش ۲۴ درصدی سهام این بانک، ارزش آن به ۵۹.۲میلیارد دلار رسیده است.