معاون امور تولیدات دامی با اشاره به اینکه هم اکنون فصل زایش و شیردهی دام سبک بز و گوسفند است و این مسئله سبب کاهش عرضه دام زنده به بازار شده است افزود: به منظور مدیریت عرضه و تقاضا و جلوگیری از روند افزایش قیمت گوشت قرمز بویژه گوشت گوسفندی صادرات دام زنده بطور موقت […]
معاون امور تولیدات دامی با اشاره به اینکه هم اکنون فصل زایش و شیردهی دام سبک بز و گوسفند است و این مسئله سبب کاهش عرضه دام زنده به بازار شده است افزود: به منظور مدیریت عرضه و تقاضا و جلوگیری از روند افزایش قیمت گوشت قرمز بویژه گوشت گوسفندی صادرات دام زنده بطور موقت تا زمان عبور از این فصل ممنوع است.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: افزایش تولید بره با استفاده از روشهای اصلاح نژادی و جایگزین کردن نژادهای دوقلوزا از مهمترین اولویت های معاونت امور دام است که در حال پی گیری و اجراست .
رضایی تاکید کرد: برای تامین نیاز بازار و جلوگیری از کمبود گوشت قرمز روزانه گوشت تازه گوسفندی از کشورهای منطقه وارد و با قیمت ستاد تنظیم بازار در فروشگاههای زنجیره ای و سازمان میادین عرضه می شود .
وی گفت : گوشت گوساله منجمد وارداتی نیز همچنان با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به متقاضیان عرضه می شود .
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار تصریح کرد : از آنجا که قیمت نهاده های تولید خوراک دام به تبعیت از قیمت حبابی و نوسانات نرخ ارز تغییرات بسیار جزئی داشته این افزایش قیمت روی قیمت نهایی تاثیر گذاشته است.
رضایی واسطه ها و دلالان را عاملان اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز بویژه گوشت گوسفندی دانست و افزود : گوشت گوسفند از زمانی که از دامدار خریداری می شود حداقل بین سه واسطه دست به دست می شود و در نتیجه بازار و قیمت را بویژه در مواقعی که محدودیت تولید وجود دارد تحت تاثیر قرار می دهد .
وی گفت : فعالیت واسطه ها و دلالان در چندماه اخیر که گوسفندان در فصل زایش قرار دارند در قیمت نهایی تاثیر گذاشته و سبب افزایش قیمت شده است.
معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: متاسفانه دامدار از بابت تولید سود چندانی بدست نمی آورد و در اصل دلالان و واسطه ها سود می برند .
رضایی توسعه زنجیره های تولید را برای کاهش فعالیت دلالان و واسطه ها در بازار گوشت قرمز ضروری دانست و گفت : در زنجیره های تولید ، تمام مراحل از پرورش و تولید تا کشتارگاه و عرضه به بازار در زنجیره کاملی مدیریت و عرضه می شود و واسطه ها در این زنجیره حذف می شوند .