زمان جدید واریز و برداشت یارانه نقدی مهرماه ۹۹ اعلام شد
زمان جدید واریز و برداشت یارانه نقدی مهرماه ۹۹ اعلام شد
یکصد و شانزدهمین یارانه نقدی ساعت 24 روز پنجشنبه مورخ 17 مهرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد یکصد و شانزدهمین یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز پنجشنبه مورخ ۱۷ مهرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.”زمان جدید واریز و برداشت یارانه نقدی مهرماه ۹۹ اعلام شد”

براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه یارانه نقدی به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع‌رسانی‌های قبلی انجام شده، کسر اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی که از تیرماه آغاز شد این ماه نیز انجام خواهد شد.”زمان جدید واریز و برداشت یارانه نقدی مهرماه ۹۹ اعلام شد”

در این دوره، چهارمین قسط وام یک میلیون تومانی به مبلغ ۳۵ هزار تومان از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات دریافت کرده‌اند، کسر می‌شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: واریز یارانه ۱۲۰ هزارتومانی مهرماه ۹۹ از پایان همین ماه آغاز شد و یارانه کالایی مبلغی بین ۶۰ تا ۱۲۰ هزارتومان خواهد داشت. در ادامه جزئیات بیشتر از زمان واریز یارانه ۱۲۰ هزار تومانی، جزئیات یارانه ۱۲۰ هزار تومانی، مبلغ یارانه مهرماه ۹۹ و شرط واریز یارانه ۱۲۰ هزارتومانی را برایتان تشریح کردیم.

محمدباقر قالیباف اظهار کرد: مجلس در طرح کالابرگ الکترونیکی دولت را مکلف می‌کند تا از افرادی که توان تامین کالاهای اساسی ندارند حمایت کند.

او در ادامه افزود: در صورت تصویب نهایی این طرح، ۶۰ میلیون ایرانی برای تامین کالاهای اساسی خود ماهانه ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به صورت کالابرگ الکترونیکی دریافت می‌کنند

طرح پرداخت یارانه ۱۲۰ هزارتومانی با همان یارانه کالایی امروز در مجلس نهایی شد. در طرح یارانه کالایی که امروز به تصویب رسید قرار است ماهانه ۱۲۰ هزارتومان به هر ایرانی واجدالشرایط یارانه پرداخت شود. البته یارانه ۱۲۰ هزارتومانی به حساب سرپرست خانوار می شود. البته گروه دیگر یارانه ۶۰ هزارتومانی می گیرند. یارانه جدید مقدی نیست و در کارت خانوار اعتبار آن شارژ می شود و افراد باید برای خرید برنج، گوشت و سایر کالاهای اساسی از آن استفاده کنند.

کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس تصویب شد. طرحی که بر اساس آن بنا شده است ۶۰ میلیون نفر ایرانی ماهانه ۶۰ هزار تومان دیگر به عنوان یارانه دریافت ‌کنند البته این یارانه به صورت نقدی به افراد پرداخت نمی‌شود و شهروندان ایرانی با این یارانه فقط می‌توانند کالاهای اساسی مانند برنج، گوشت، تخم مرغ، شکر، روغن و … را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری کنند.

نمایندگان مجلس درباره جزییات این طرح توضیح داده‌اند که ۲۰ میلیون نفر از مشمولان یارانه جدید دو برابر بقیه، یعنی نفری ۱۲۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که این افراد، شهروندان زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند.

  • منبع خبر : ایران جیب