گشت بازرسی از طلافروشی‌ها
گشت بازرسی از طلافروشی‌ها
مدیرکل استاندارد استان تهران از آغاز گشت مشترک بازرسان استاندارد و اتحادیه‌های صنف طلا و جواهر، همزمان با افزایش قیمت طلا، برای کنترل بازار و جمع‌آوری مصنوعات طلای غیرقانونی در استان تهران، خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل علامت‌گذاری مصنوعات طلا و نحوه نظارت بر آن، هرگونه خرید و فروش مصنوعات طلا بدون کد شناسایی ممنوع بوده و درصورت مشاهده مصنوعات طلای بدون کد شناسایی در مراکز عرضه، برابر مقررات، مصنوع غیراستاندارد جمع‌آوری و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.” گشت مشترک بازرسی از طلافروشی‌ها”

این مقام مسئول با اشاره به اجباری بودن اخذ کد شناسایی از ادارات‌کل استاندارد استانی برای کارگاه‌های طلاسازی، افزود: تاکنون، ۱۸۶۰ کد شناسایی برای کارگاه‌های طلاسازی استان تهران صادر شده‌است و کارگاه‌های مذکور موظف به حک کد شناسایی بر روی کلیۀ مصنوعات طلای تولیدشده هستند.

طاهری در ادامه، ضمن یادآوری الزام کنترل کدشناسایی توسط فروشندگان و خریداران مصنوعات طلا، به کلیۀ واحدهای صنفی عرضه مصنوعات طلا و نیز خریداران مصنوعات طلا تأکید کرد که از هرگونه خرید و فروش مصنوعات طلا بدون کدشناسایی و یا کدهای شناسایی باطل‌شده خودداری کنند. گشت مشترک بازرسی از طلافروشی‌ها

به نقل از بلومبرگ، در اتفاقی کم سابقه و پس از مدت ها تنش لفظی، استیون منوچین- وزیر خزانه داری آمریکا و رابرت لایت هایزر- وزیر بازرگانی این کشور با لیو هه- معاون نخست وزیر چین و سرپرست هیات مذاکره کننده این کشور با آمریکا به صورت تلفنی صحبت و در خصوص اجرایی شدن توفقات فاز نخست رایزنی کردند. هم طرف چینی و هم طرف آمریکایی با صدور بیانیه هایی جداگانه از پیشرفت ملموس در جریان مذکرات خبر داده اند.

طبق اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، دو طرف بر تلاش های چین برای تحقق وعده های داده شده تاکید کرده اند اما آمریکا معتقد است طرف چینی باید اقدامات بیشتری را در خصوص نشان دادن پایبندی خود به مساله حقوق مالکیت انجام دهد. آمریکا هم چنین از چین خواسته است از مجبور کردن شرکت های این کشور به انتقال فناوری به چین برای دسترسی به بازار چین دست بردارد.

اختلاف نظر بین دو اقتصاد نخست جهان بر سر مسایل تجاری از دو سال پیش آغاز شده اما اکنون دامنه آن از مباحث تجاری به مناقشات حوزه مالی و تکنولوژی کشیده شده است. پیشتر دونالد ترامپ- رییس جمهور آمریکا تهدید کرده بود که در صورت تداوم وضعیت فعلی تجارت با چین را به طور کامل قطع خواهد کرد.

  • منبع خبر : ایسنا